نقش صادرات محصولات صنفی در رشد تولید
یادداشت؛

نقش صادرات محصولات صنفی در رشد تولید

رضا صادقی، رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل به مناسبت ۲۹ مهر ۱۴۰۲ روز ملی صادرات در یادداشتی بر نقش صادرات محصولات صنفی در رشد تولید ملی پرداخت.

به گزارش مازنداصناف ،رضا صادقی، رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل به مناسبت ۲۹ مهر ۱۴۰۲ روز ملی صادرات درباره نقش صادرات محصولات صنفی در رشد تولید ملی نوشت:

سنت بزرگداشت سالروز ملی صادرات تنها یک روز در تقویم نیست؛ بلکه یک امر و اتفاق مهم و تاثیرگذار برای پاسداشت سرداران خط مقدم جنگ بزرگ اقتصادی و تحریم است.

در سال مزین به شعار «مهار تورم و رشد تولید» این طلایه‌داران اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند که بیرق سرفرازی را در پیشاپیش لشکر مقاومت به اهتراز در آورده‌اند.

 بدون شک صادرات مبلمان، پوشاک، مواد غذایی، فرش، تجهیزات ساختمانی، لوستر، تزئینات ساختمانی و دکوراسیون، صنایع دستی، برخی از خدمات و خدمات فنی، اعزام افراد صنفی متخصص به دیگر کشورها و … موتور محرک تولید و اشتغال و تنها ملجاء برای مقابله با فشار حداکثری غرب است.

 آنچنان که با افزایش قراردادهای صادراتی از یک سو، عزم ملی برای افزایش کیفیت و خدمات پس از فروش بالا رفته و از سوی دیگر به منظور تامین نیاز داخل و خارج از کشور، تولید با کیفیت ایرانی افزایش خواهد یافت.

 بدین سان، ظرفیت‌های بی‌شماری که گام به گام در مسیر تحقق شعار رشد تولید، به امکانات بالفعل افزوده می‌شود، بر عزم راسخ مردان و زنان این حوزه برای تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری در چارچوب سیاست‌‎های کلی اقتصاد مقاومتی و تحقق الگوی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران گواهی خواهند داد.

کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران ذیل سیاست گذاری های کلان هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، با مشارکت، همسویی و تعامل همه جانبه با واحدهای صنفی اعم از تولیدی-خدمات فنی و توزیعی-خدماتی، اتاق بازرگانی ایران و صادرکنندگان با تجربه، رایزنان بازرگانی، وزارت امور خارجه و وزارت صمت و سایر نهادهای مربوطه تلاش دارد همه ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود را به کار بندد تا به نوعی با رفع موانع، توسعه بازار‌های تولیدی و صادراتی و انعقاد موافقت‌نامه‌ها و پیمان‌های تجاری و متنوع‌سازی بازار‌های تولید و صادرات، قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور بگذارد.

شناسایی فرصت‌ها و راهکار‌های موثر در جهت توسعه صادرات محصولات صنفی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های لجستیکی، فنی و علمی موجود در کشور به جهت خدمت‌رسانی به صنوف دارای ظرفیت‌های صادراتی؛ ماموریت این کمیسیون است و اعضای این کمیسیون به نمایندگی از هیات نمایندگان پارلمان اصناف کشور و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در این امر کوشا خواهند بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه