طرح خالص‌فروشی شیرینی با جدیت دنبال می‌شود/لزوم اصلاح روند فعلی صدور تأییدیه آسانسور در مازندران
مدیرکل استاندارد مازندران:

طرح خالص‌فروشی شیرینی با جدیت دنبال می‌شود/لزوم اصلاح روند فعلی صدور تأییدیه آسانسور در مازندران

مدیرکل استاندارد مازندران با بیان اینکه طرح خالص‌فروشی شیرینی را با جدیت دنبال می‌کنیم و نباید وزن جعبه‌ها لحاظ شود؛ گفت: روند فعلی صدور تأییدیه آسانسور برای ساختمان‌های جدید برای ما قابل‌قبول نیست.

به گزارش مازنداصناف،محمد ملاعلی‌پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت یکصدمین سالگرد تأسیس سازمان استاندارد ایران در بابلسر اظهار کرد: مفهوم استاندارد مردمی را عمیقاً باور داریم و صرف یک شعار نیست.
 
 وی افزود: استاندارد ملی از وظایف استاندارد است تا فرآیند نظارت را مردمی کند و طبق نظر و گزارش مردمی، بازدیدها انجام گیرد.
 
 مدیرکل استاندارد مازندران خاطرنشان کرد: نمونه‌برداری‌ها جهت بررسی کیفیت و سلامت کالا انجام می‌گیرد و در سطح عرضه نیز مبنا گزارش‌ها مردمی است.
 
 این مسئول ادامه داد: چابک بودن فعالیت‌ها پس از گزارش‌ها مردمی موجب رسیدگی دراسرع‌وقت خواهد شد.
 
 ملاعلی‌پور اعلام کرد: نیازمند مطالبه‌گری مردم، آگاهی است و رسانه‌ها نیز در این میان نقشی اساسی دارد.
 
 وی عنوان کرد: در سال گذشته بررسی کمیت محصولات انجام شد که پایش کمیت کالا با جدیت انجام شد.
 
 مدیرکل استاندارد مازندران گفت: در بدو کار حدود ۴۰ درصد نمونه‌ها کمتر از آن چیزی بود که باید باشد و پس از بازرسی‌ها اکنون این رقم به ۲۰ درصد رسیده است.
 
 این مسئول افزود: در تمام محصولاتی که عرضه می‌شود وزن روی کالا باید وزن خالص محصول باشد.
 
 ملاعلی‌پور مطرح کرد: طرح خالص‌فروشی شیرینی را با جدیت دنبال می‌کنیم و نباید وزن جعبه‌ها لحاظ شود و انتظار ما تسریع عملی آن با همکاری سازمان صمت است.
 
 وی اشاره کرد: بخش عمده وظایف استاندارد، بازرسی و نظارت است و جدا از بخش کالا بخش خدمات نیز جزو مقوله‌های مهم است.
 
 مدیرکل استاندارد مازندران افزود: سازمان ملی استاندارد این اختیار را دارد که طبق ماده ۱۷ در خصوص کالاهایی که برای سلامت مردم مهم است ورود کند.
 
 این مسئول گفت: در بازه‌های زمانی مهم بازدید از میادین میوه، پایانه‌های مسافربری، خبازی‌ها، قطار، هتل‌ها و غیره انجام و متعاقباً ارزیابی و نتایج هم به دستگاه‌ها ارسال می‌شود.
 
 ملاعلی‌پور مطرح کرد: در بازدیدهای نظارتی حتی توقف خط تولید نیز برای برخی تخلفات انجام می‌شود.
 
 وی بیان کرد: در مصالح ساختمانی نیز نظارت در حوزه کیفیت دشوار و بعضاً غیرممکن است چرا که بسیاری از محصولات مستقیماً روانه کارگاه‌های ساختمانی می‌شوند.
 
 مدیرکل استاندارد مازندران گفت: بنادر استان سهم بسزایی در واردات دارند، لذا در خصوص سلامت کالاهای وارداتی الزاماتی وجود دارد که عمدتاً در مبدأ نظارت و تأییدیه بازرسی در مبدأ می‌گیرند، لذا کالا عمدتاً با مشکلی مواجه نمی‌شوند.
 
 این مسئول ادامه داد: نکته مهم اصالت، سلامت و صحت بازرسی‌ها در مبدأ و در نهایت صدور تأییدیه است و شرکت‌هایی که در مبدأ اقدام به صدور تأییدیه می‌کنند اسنادی را به استاندارد ارسال می‌کنند.


 
 ملاعلی‌پور خاطرنشان کرد: ۸۸۶ واحد فعال در استان داریم که حدود ۶۷۰ واحد حداقل دارای یک گواهینامه معتبر هستند.
 
 وی اذعان کرد: در نیمه نخست امسال، ۱۴۹ مورد ابطال و یا تمدید و نیز ۵۶ مورد صدور پروانه داشتیم.
 
 مدیرکل استاندارد مازندران گفت: بازدید از مصنوعات طلا نیز یکی از اقدامات نظارتی استاندارد است که با جدیت انجام می‌گیرد.
 
 این مسئول ادامه داد: حضور در مراکز درمانی و بازدید از گاز اکسیژن و بیهوشی جزو برنامه‌های مهم امسال است.
 
 ملاعلی‌پور اعلام کرد: روند فعلی صدور تأییدیه آسانسور برای ساختمان‌های جدید برای ما قابل‌قبول نیست و باید ۲۷۰ بند رعایت شود.
 
 وی اذعان کرد: سه دستگاه مختلف عهده‌دار آن هستند که اگر با هم هماهنگ نباشند اتفاقات و خسارات جبران‌ناپذیری را خواهد داشت.
 
 مدیرکل استاندارد مازندران گفت: در نشست‌های متعددی که در دست‌کار داریم در حال تعیین بندهای لازم و نقش دستگاه‌های متولی در رعایت الزامات هستیم.
 
 این مسئول افزود: صدور تأییدیه ایمنی آسانسور حدود ۸۰ روز به طول می‌کشد و سالانه در استان به طور متوسط دو هزار تأییدیه آسانسور صادر می‌شود.
 
 ملاعلی‌پور اعلام کرد: ذرت مرجوع شده امسال به دلیل رطوبت در حین انتقال بود و در مبدأ گواهینامه تأییدیه را اخذ کرده بود.
 
 وی افزود: امسال واردات ذرت دامی سهم اول را دارد و با جدیت به دنبال نظارت هستیم.
 
 انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه