واردات خودرو فعلا از مناطق آزاد مازندران انجام نمی‌گیرد
استاندار مازندران:

واردات خودرو فعلا از مناطق آزاد مازندران انجام نمی‌گیرد

استاندار مازندران با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای طرح منطقه آزاد، بحث واردات خودرو را نداریم؛ گفت: قطعا اهداف ما از شکل‌گیری مناطق آزاد فراتر و مهم‌تر از واردات خودرو است.

به گزارش مازنداصناف، سیدمحمود حسینی‌پور امشب با حضور در برنامه تلویزیونی مازرونی شو از شبکه تبرستان در خصوص مناطق آزاد مازندران، اظهار کرد: از ۹۴ نقطه جانمایی شده برای مناطق آزاد تاکنون ۴۸ نقطه فعال هستند.

وی افزود: یک سوم صادرات کشور از مناطق آزاد صورت می‌گیرد و این یک ظرفیت مهم برای استان مازندران است.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد:  دیپلماسی اقتصادی را از ابتدای دولت سیزدهم در مازندران آغاز کردیم و بیشترین مراودات را طی دو سال گذشته داشتیم.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: باید سایت شهرک صنعتی، شهرک سلامت و شهرک بین‌المللی را  در مناطق آزاد استان تعریف کنیم.

حسینی‌پور، عنوان کرد: برای تحقق منطقه آزاد مازندران، دردسرهایی زیادی را پشت سر گذاشتیم که زحمت فراوانی را بدنبال داشت.

وی بیان کرد: افزایش درآمدهای ناشی از حمل‌ونقل هوایی، زمینی و دریایی قطعا افزایش اشتغال را در این مناطق، بدنبال خواهد داشت.

استاندار مازندران، گفت:  ۵.۷ درصد میزان بیکاری مازندران است و رویکرد ما ایجاد اشتغال برای جوانان بومی است و قطعا ایجاد مناطق آزاد به‌شدت بیکاری را کاهش داد.

مقام عالی دولت در استان، اعلام کرد: مازندران به یک کارگروه فنی و تخصصی مبدل خواهد شد و باید بسترها و زیرساخت‌های تکمیلی موجود جهت بهره‌برداری حداکثری از مزیت مناطق آزاد را ایجاد کنیم.

حسینی‌پور، افزود: ایجاد اسکله‌هایی که توان بارگیری و تخلیه تا ۱۰ هزار تن بار را داشته باشد را باید با جدیت دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: ایجاد بیمارستان، مدارس و فروشگاه‌های متعدد در این مناطق می‌تواند از اقدامات مهم باشد.

استاندار مازندران، اذعان کرد: الان باید با یک اقدام جهادی و پای کار آمدن تمامی دستگاه‌های اجرایی، مازندران قوی را به تصویر بکشیم.
مقام عالی دولت در استان، مطرح کرد: با توجه به مناطق آزاد مازندران و وجود سه بندر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد، کریدور شمال_ جنوب مورد توجه بین‌المللی قرار خواهد گرفت و نقش موثری را ایفا خواهد کرد.

حسینی‌پور، اشاره کرد: مازندران در مرکز ثقل این کریدور قرار دارد و اگر نقش خود را به خوبی ایفا کنیم بندرهای کشورهای همسایه نیز در تکمیل این کریدور با ما مشارکت خواهند کرد.

وی اعلام کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح ما بحث واردات خودرو را نداریم.

استاندار مازندران، تصریح کرد: یکی از ایرادات و بحث‌های مجلس در خصوص مناطق آزاد همین موضوع بود و قطعا اهداف ما از شکل‌گیری مناطق آزاد فراتر و مهم‌تر از واردات خودرو است.

وی گفت: نیاز اصلی ما توسعه تجارت و ایجاد اشتغال است که قطعا با راه افتادن مناطق آزاد، سرمایه‌گذاران از اقصی نقاط کشور به مازندران خواهند آمد.

استاندار مازندران، اذعان کرد:  منطقه اول بندر امیرآباد است که مهم‌ترین بندر ما به لحاظ برخورداری از مزیت‌های منحصربه‌فرد است که دارای ویژگی‌های تجاری است.

مقام عالی دولت در استان، مطرح کرد: دو منطقه چپکرود و نوشهر نیز هر یک دارای ویژگی‌های خاص خود هستند که می‌توان کاربری گردشگری را برای آن در نظر گرفت.

حسینی‌پور متذکر شد: ما نمی‌خواهیم تجربه ناموفق منطقه آزاد باشیم و قطعا می‌خواهیم بهترین منطقه آزاد باشیم.

وی یادآور شد: برخی از مردم نگران موضوعات فرهنگی هستند و ما قطعا برای هر منطقه بسته فرهنگی تهیه خواهیم کرد تا دیار علویان را به دنیا صادر کنیم.

انتهای پیام/
 


ارسال دیدگاه