قیمت ۷ تا ۱۰ هزار تومانی هر کیلو نارنگی در باغات مازندران
فعال بخش کشاورزی اعلام کرد؛

قیمت ۷ تا ۱۰ هزار تومانی هر کیلو نارنگی در باغات مازندران

حسینی، فعال در بخش کشاورزی و دارنده واحد سورتینگ در مازندران قیمت سردرختی نارنگی را در باغ به ازای هرکیلوگرم بین هفت تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش مازنداصناف، محمد حسینی  دارنده واحد سورتینگ در مازندران، قیمت نارنگی را در باغ به ازای هر کیلوگرم بین هفت تا ۱۰ هزار تومان ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل رشد دو برابری داشته است.

وی با بیان این که پیش بینی می شود بیش از ۵۰۰ هزار تن نارنگی در استان برداشت شود، صادرات محصول را از جمله برنامه ها بیان کرد و گفت: خوشبختانه اقبال بازار داخلی و خارجی از مرکبات و نارنگی استان مطلوب است.

این فعال بخش کشاورزی از باغداران خواست تا از برداشت زودهنگام نارنگی و مرکبات پرهیز کنند و گفت: برداشت زودهنگام و میوه نارس سبب می شود تا به بازار این محصول در استان و کشور لطمه وارد شود.

حسینی با اشاره به مشکلات فراروی تولید و هزینه های بخش باغی خواستار حمایت ویژه دولت از فعالان بخش کشاورزی شد و گفت: امیدواریم امسال بازار مرکبات نسبت به سال های قبل بهتر باشد تا باغداران متضرر نشوند.

درحالی قیمت نارنگی در باغ به ازای هر کیلوگرم هفت تا ۱۰ هزار تومان است که این محصول در بازار حدود ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه