دولت چگونه به رانت و مافیا در بازار آرد و نان مازندران پایان داد؟
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران تشریح کرد:

دولت چگونه به رانت و مافیا در بازار آرد و نان مازندران پایان داد؟

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: بزرگترین اقدامی که می توان به‌عنوان خدمت دولت سیزدهم به نظام جمهوری اسلامی، مردم و اقتصاد جامعه دانست، اصلاح ساختار تامین و توزیع آرد و نان است.

به گزارش مازنداصناف، عباسعلی وفایی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، اظهار کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران در راستای سیاست ها و منویات دولت بخش عمده ای از تامین کالاهای اساسی و راهبردی استان را برعهده دارد و مهمترین و شاید پردغدغه ترین و حساسترین آن موضوع تامین گندم، آرد و نان است.

وی اظهار داشت: هر چقدر بتوانیم در سیر اصلاح ساختار تامین و توزیع آراد و نام فعالیت کنیم، از زمینه های فساد، رانت و شبکه هایی که منجر به سوء استفاده گر می شوند کاسته می شود و در اجرای این فرآیند که دغدغه عمومی و همگانی است هر اقدام بزرگی با یک سری فرآیند، چالش ها و موارد اصلاح و بهبود هایی مواجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: افراد فرصت طلب و ذینفع برای اینکه ایجاد چالش و طرح را ناموفق کنند و یا دولت را در رسیدن به اصلاح موفق این طرح کمک کنند به طور قطع سنگ اندازی خواهند کرد، بنابرین موضوعی که باید اتفاق بیافتد صلابت، قدرت و قاطعیت در اجرای برنامه ها اما دقت کامل به این نحو که مردم متضرر نشوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران بیان داشت: درباره فرصت های واردات هم باوجود تهدیدهای استبکار جهانی و تحریم هایی که صورت گرفت، ۲ سال گذشته یک اقدام ویژه انجام شد و در خصوص نوع رفتار و واکنش هایی که از بخش های مختلف در حوزه اجرایی ورود می یابند اما فرصت هایی که از محل این تهدیدها ایجاد می شود برای استان مازندران یک فرصت بود و ما توانستیم در دو سال گذشته ۸۰۰ هزار تن برای اولین بار واردت گندم و روغن را از شمال کشور داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه