درآمد اتاق های اصناف با اجرایی شدن سامانه نوین اصناف به نصف کاهش یافته است
نماینده اتاق اصناف ایران:

درآمد اتاق های اصناف با اجرایی شدن سامانه نوین اصناف به نصف کاهش یافته است

نماینده اتاق اصناف ایران، گفت: از ابتدای سال تا کنون درآمد اتاق‌های اصناف با اجرایی شدن سامانه نوین اصناف به نصف کاهش یافته و اتاق‌های اصناف با حداقل درآمد فعالیت دارند.

به گزارش مازنداصناف، مسعود پراش در گفت وگویی اظهار کرد: با اجرایی شدن سامانه نوین اصناف و آنلاین شدن روند صدور پروانه های کسب نقش اتاق‌های اصناف بسیار کمرنگ شده و حق عضویت هایی که پرداخت می شود، حدود دو سوم آن به حساب اتاق‌های اصناف شهرستان ها واریز می شود که میزان مبالغ دریافتی بسیار کم است و این مساله باعث تعدیل نیرو در بعضی از اتاق های اصناف شهرستان‌ها شده است.

وی تصریح کرد: با کاهش درآمد اتاق‌های اصناف قطعا نمی توان زمینه های رشد و ارتقا اتاق‌های اصناف را ایجاد کرد و از نیرو متخصص و توانمند بهره برد و در این خصوص حمایتی از سوی دولت صورت نمی گیرد و مشکلات اصناف همیشه به قوت خود باقی بوده است.


رئیس اتاق اصناف شهر استهبان افزود: از طرف دیگر نوسان قیمت ها و نبود ثبات نرخ ارز در بازار همیشه باعث کاهش و نصف شدن سرمایه اصناف شده و بازار در شرایط رکود و تعدیل سرمایه است.


پراش اظهار کرد: نرخ ارز یکی از مهمترین متغیرهای اقتصاد کلان محسوب میشود و با توجه به اهمیت فرآیند توسعه اقتصادی، کنترل و ثبات نرخ ارز در رشد اقتصادی کشور بسیار موثر است و می تواند منجر به تقویت صادرات و تولید ملی داخلی شده و اثرات مثبت بر رشد اقتصادی داشته باشد و لازم است ثبات نرخ ارزی داشته باشیم.

منبع: اتاق اصناف ایران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه