تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری مازندران
استاندار مازندران خبر داد:

تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری مازندران

استاندار مازندران از تایید نهایی لایحه مناطق آزاد تجاری مازندران در شورای نگهبان خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در خصوص توسعه ارتباط با کشورهای cis، یکی از بسترهای مهمی که می‌توانست به بهبود روابط تجاری و اقتصادی کمک کند ایجاد منطقه آزاد تجاری بود.

به گزارش مازنداصناف، سیدمحمود حسینی‌پور چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع منطقه آزاد مازندران در دو مرحله در گذشته اقدام شد و در مجلس شورای اسلامي نیز مطرح شد که رای لازم را نیاورده بود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در خصوص توسعه ارتباط با کشورهای cis، یکی از بسترهای مهمی که می‌توانست به بهبود روابط تجاری و اقتصادی کمک کند ایجاد منطقه آزاد تجاری بود که با پیگیری‌های انجام شده در سه نقطه مهم بندر نوشهر، بندر امیرآباد و چپکرود بابلسر در دستور کار جدی قرار گرفت.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اينکه کارهای زیادی انجام شد تا این سه نقطه انتخاب، پیگیری و در نهایت به تصویب برسد؛ این طرح در شورای تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی و در شورای نگهبان نیز با اشکالاتی همراه بود که با رفع ایرادات وارده، طی روز جاری مورد تایید نهایی قرار گرفت.

حسینی‌پور گفت: در نهایت با ایراداتی که به این طرح گرفته شد و در ادامه نیز مرتفع شد این لایحه به تصویب نهایی رسید.

وی عنوان کرد: منطقه آزاد بخش اصلی از هر کشوری است که قلمرو آن عمدتا بندرگاه‌ها هستند که با دارا بودن مزیت‌های متعدد به توسعه استان کمک بسیاری خواهد کرد.

استاندار مازندران با اشاره به مستثنی‌شدن مناطق آزاد از تشریفات گمرکی، اعلام کرد: منطقه آزاد با توسعه راهبردی استان شکل می‌گیرد و اشتغال سالم و مولد را همراه با حضور در بازارهای جهانی به ارمغان خواهد آورد.

گفتنی است طی روز جاری، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدانان و شورای نگهبان مازندران از تایید لوح ایجاد سه منطقه آزاد تجاری - صنعتی در کشور خبر داده بود.

این مناطق عبارتند از سرخس، دوغارون و مازندران که لوایح آن ها را در گذشته با اشکالاتی از سوی شورای نگهبان ایجاد کرده است.

طحان‌نظیف درباره این لوایح نوشته است با اصلاحات صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی و بررسی مجدد در شورای نگهبان خلاف شرع و قانون اساسی شناخته نشدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه