مباحث مربوط به قیمت برنج نیازمند تدبیر دولت است
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مباحث مربوط به قیمت برنج نیازمند تدبیر دولت است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در بحث برنج امسال هزینه کشت براساس قیمت افزایش داشت ولی قیمت فروش افزایش پیدا نکرد و این مسئله ممکن است کشاورز را بی‌رغبت کند و متضرر بشود که نیازمند تدبیر است.

به گزارش مازنداصناف، آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مازندران با اشاره به خدمات دولت سیزدهم اظهار کرد: شاهد حضور اعضای محترم دولت و مسؤولان استان در مناطق محروم هستیم و این هماهنگی منجر به خدمات‌رسانی درست می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه ۲۷ ساله که متروک مانده بود در این استان و افتتاح آن در این دولت، گفت: در بحث برنج امسال هزینه کشت براساس قیمت افزایش داشت ولی قیمت فروش افزایش پیدا نکرد و این مسئله ممکن است کشاورز را بی‌رغبت کند و متضرر بشود که نیازمند تدبیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از یک سمت دولت می‌خواهد ارتزاق مردم دچار مشکل نشود اما توازن بین هزینه و قیمت برنج امر مطلوب است.

وی یکی از مشکلات جدی مازندران عدم فرصت جدی برای اشتغال جوانان است، گفت: اجازه وورد صنایع سنگین را به بهانه حفظ طبیعت ندادند اما آب شرب و کشاورزی مازندران را به تهران و سمنان منتقل می‌شود.

 عضو مجلس خبرگان رهبری درباره احداث پتروشیمی،گفت: با توجه به پیشرفت‌های علمی ایجاد شده امکان مدیریت آلاینده وجود دارد و نباید به بهانه محیط زیست زمینه جلوگیری از صنایع اشتغال آفرین فراهم شود.

وی با اعلام اینکه ما نگران بیکاری جوانان هستیم، افزود: احداث پتروشیمی خواسته عموم به ویژه نسل جوان است و نباید این فرصت اشتغال از این استان گرفته نشود.

معلمی با تأکید بر اینکه همه مسؤولان مخالف تخریب محیط زیست هستیم ولی باید زمینه اشتغال جوان هم فراهم شود، گفت: نباید جلوی سرمایه‌گذار گرفته شود و باید رئیس جمهور در این زمینه تدبیر کند و  تلاش شود، هم محیط زیست آسیب نبیند و فرصت اشتغال هم فراهم شود.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه