ثبات قیمت‌های بازار لوازم التحریر در آستانه بازگشایی مدارس
رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار اعلام کرد:

ثبات قیمت‌های بازار لوازم التحریر در آستانه بازگشایی مدارس

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته، برخی اقلام لوازم التحریر نظیر دفتر تغییر قیمت نداشته است و حتی و برخی اقلام نظیر ماژیک و خودکار کاهش قیمت هم داشته است.

به گزارش مازنداصناف، موسی فرزانیان، درباره آخرین وضعیت بازار لوازم التحریر و نوشت افزایش با توجه به نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اظهار داشت: در سال‌های گذشته مردم در این فصل حجم قابل توجهی از لوازم‌التحریر و نوشت افزار مورد نیاز فرزندان خود را خریداری می‌کردند اما طی چند سال گذشته مردم در سطح خرده فروشی کمتر خرید می‌کنند یعنی در واقع به علت تورم و مشکلات مالی نیاز فرزندان خود را به این کالا‌ها در طول سال تامین می‌کنند و به جای خرید در یک نوبت، نیازهای خود را در چند نوبت در طول سال خریداری می‌کنند. 

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی با بیان اینکه بازار لوازم التحریر در رکود به سر می‌برد، افزود: همانطور که اشاره شد به علت گرانی لوازم‌التحریر خرید مردم کم شده و لذا در این فصل که باید بازار لوازم التحریر از جنب و جوش و رونق خاصی برخوردار باشد شاهد رکود شدید حاکم بر بازار هستیم. 

وی در رابطه با قیمت کالاها اظهار داشت: بخشی از کالاهای این بخش از جمله دفتر از ابتدای امسال تاکنون تغییر قیمتی نداشته است ضمن اینکه در برخی از کالاها از جمله خودکار و ماژیک با توجه به رقابت شدید در بازار، شاهد کاهش قیمت نیز بوده‌ایم.  

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی گفت: در 8 سال گذشته واحدهای خوب تولید خودکار به مدار تولید وارد شده‌اند و در واقع در این بخش با قیمت منطقی و با بازار رقابتی مواجه هستیم و شاهد قاچاق و واردات نیز نیستیم.

وی گفت: قیمت ماژیک هم نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است البته بخشی از این کالا وارداتی است. 

فرزانیان افزود: سال گذشته قیمت کاغذ بالا رفت، اما امسال قیمت جهانی و داخلی این کالای مصرفی کاهش داشت و به همین دلیل نیز شاهد افزایش قیمت در محصولاتی مانند دفتر نبودیم. 

وی بیان داشت: واردات دفتر ممنوع است و همه دفترهای مورد نیاز در داخل تولید می شود، اما کاغذ مورد نیاز آن وارداتی است. بخشی از کاغذ تولید داخلی صرف تولید کتاب‌های درسی می شود و لذا برای تولید دفتر باید کاغذ آن از طریق واردات تامین شود. 

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی بیان داشت: در گذشته حتی بخشی از دفتر نیز از طریق واردات تامین می شد که خوشبختانه اکنون دفتر در داخل کشور تولید می‌شود. 

وی اظهار داشت: مداد نیز در داخل تولید می‌شود و کارخانه‌های تولید این کالا به صورت سه شیفت کار می کنند تا نیاز بازار را به طور کامل تامین کنند اما چوب مورد نیاز آن از طریق واردات تامین می‌شود. 

فرزانیان درباره واردات و قاچاق لوازم التحریر گفت: بخش زیادی از کالاهای مورد نیاز در صنعت لوازم التحریر، تولید داخل است اما در مورد اقلامی که در داخل کمتر تولید می شود و یا تولید نمی‌شود شاهد واردات و قاچاق هستیم مانند اقلام هنری و طراحی که در این زمینه واردات انجام می‌شود و بعضا قاچاق نیز صورت می‌گیرد. 

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام/  


ارسال دیدگاه