امکان بهره‌مندی از زیرساخت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تامین کالای خرده فروشان
در نشست اتاق اصناف ایران و اتحادیه کشوری فروشگاه زنجیره‌ای مطرح شد؛

امکان بهره‌مندی از زیرساخت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تامین کالای خرده فروشان

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: فروشگاه های زنجیره ای می توانند بخشی از کالاهای مورد نیاز یک خواربار فروشی را تامین کنند؛ چرا که از زیرساخت هایی از جمله لجستیک، انبار و خرید تجمیعی بهره می برند.

به گزارش مازنداصناف، نشست مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران و منصور عالی‌پور رئیس اتحادیه کشور فروشگاه‌های زنجیره‌ای با حضور محمودبنانژاد دبیر کل اتاق اصناف ایران و اعضای هیات مدیره این اتحادیه صبح امروز ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

رئیس اتاق اصناف ایران پیرامون مباحث مطرح شده در این نشست اظهار کرد: در این نشست ضمن بررسی برخی از مشکلات فروشگاه های زنجیره ای مقرر شد، ایده های جدید برای استفاده از زیرساخت ها و ظرفیت های فروشگاه های زنجیره ای در تامین کالای خرده فروشان مورد بررسی قرار گیرد.


صفایی ادامه داد: فروشگاه های زنجیره ای می توانند بخشی از کالاهای مورد نیاز یک خواربار فروشی را تامین کنند چرا که از زیرساخت هایی از جمله لجستیک، انبار و خرید تجمیعی بهره می برند.


وی تاکید کرد: این طرح، چندین مزیت برای خرده فروشان دارد که یکی از این مزیت ها کاهش هزینه خرده فروشان در خرید کالا و نیز کاهش هزینه های لجستک و انبارداری و … است. از آنجایی که حجم خرید می تواند پایین بیاید لذا سرمایه درگردش کمتری نیاز خواهند داشت.

صفایی عنوان کرد: به دلیل استفاده از سیستم های نرم افزاری سرعت و دقت انبارداری و مشتری مداری افزایش خواهد یافت؛ به طوری که همیشه کالاهای مورد نیازشان تامین است و اصطلاحا تمام نمی شود و حسن دیگر این طرح اینکه کالاها، تازه تر و با تاریخ مصرف بیشتری به دست مصرف کنندگان می رسد.


رئیس اتاق اصناف ایران گفت: این طرح در حال بررسی است و هنوز عملیاتی نشده است که طی نشست های آتی، ابعاد کارشناسی آن را بررسی خواهیم کرد.

منبع: اتاق اصناف ایران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه