اطفای حریق گسترده در بازار آمل/ یک واحد تجاری در بازار ضلع شرقی شهرداری طعمه حریق شد
رئیس سازمان آتش‌نشانی آمل خبر داد:

اطفای حریق گسترده در بازار آمل/ یک واحد تجاری در بازار ضلع شرقی شهرداری طعمه حریق شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی آمل با اعلام اینکه اطفای حریق در ضلع شرقی بازار شهرداری مانع بروز فاجعه شد، گفت: سقوط بالابر شرکت خصوصی جان یک شهروند آملی را گرفت.

به گزارش مازنداصناف، روح‌الله اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگاران از مهار حریق شامگاه گذشته در بازار این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: حریق یک واحد تجاری در بازار ضلع شرقی شهرداری با ورود سریع و به‌هنگام عوامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مهار شد.

وی با بیان اینکه گزارش آتش سوزی شامگاه جمعه گذشته واقع در بازار آمل به اتاق فرمان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اعلام شد، افزود: عوامل عملیاتی ایستگاه مرکزی به سرعت خود را به محل حریق رساندند و با سرعت عمل به کنترل حادثه و خاموشی آتش مشغول شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل تصریح کرد: در این آتش‌سوزی محیط جغرافیایی، محل حادثه و زمان محل حادثه به گونه ای رقم خورد که ممکن بود منجر به فاجعه بزرگ در شهر شود زیرا با توجه به قرار گرفتن در روز جمعه همه مغازه‌های واقع در بازار تعطیل بود و اگر اندک تأخیر در کار خبررسانی و اطفا انجام می‌شد این حریق به تمام بازار سرایت می‌کرد.

اسماعیلی بیان کرد: به دلیل سرعت بالای عملیات اطفا به جهت وقت‌شناسی آتش‌نشانان آملی و خلوت بودن خیابان انجام شد، سه دقیقه پس از زمان تماس تا آغاز عملیات خاموشی آتش از یک فاجعه شهری و انسانی جلوگیری شد.

وی با اشاره به به حریق واحد مسکونی در روزهای گذسته در آمل، بیان کرد: این آتش‌سوزی در کوی یگانه خیابان امام رضا(ع) بوده که به سرعت اکیپ عملیاتی ایستگاه‌های شماره یک و چهار آتش‌نشانی شهرداری آمل با امکانات و تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

اسماعیلی با اعلام اینکه چهار خودروی اطفا حریق به همراه ۱۲ آتش‌نشان از دو ایستگاه در محل حادثه حاضر شدند، خاطرنشان کرد: در گام نخست آتش‌نشانان دست به کنترل زدند تا مانع گسترش آتش در محل حادثه و منازل مسکونی اطراف شوند.

وی با بیان اینکه در این حادثه آتش‌سوزی، حرارت بالای سقف چوبی منزل مسکونی و حریق دوباره پس از خاموش شدن وقت زیادی را در مرحله حادثه گرفت، یادآور شد: بازدید دوره‌ای ایمنی سیم‌کشی‌ها در منازل مسکونی که سن ساخت بالایی دارند از الفبای ایمنی در حوزه حریق مسکونی است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل با اشاره به دیگر حادثه تلخ که در یکی از روزهای گذشته اتفاق افتاد، گفت: سقوط بالابر یک شرکت بخش خصوصی حادثه آفرید و جان یک شهروند آملی را گرفت.

وی با بیان اینکه به علت سقوط بالابر در این شرکت منجر به فوت جوان آملی شد، ادامه داد: آتش‌نشانان در این حادثه با سرعت وارد میدان شدند و با استفاده از تجهیزات نجات، شخص گرفتار فوت شده در بالابر را از محل حادثه خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

اسماعیلی با بیان اینکه نیروهای عملیات پس از ایمن‌سازی و اطمینان از رفع هرگونه خطر احتمالی، با ارائه تذکرات ایمنی به افراد حاضر به مأموریت پایان دادند، تصریح کرد: تأیید ایمنی آسانسورها و بالابرهای شهر از مهم‌ترین اولویت‌ها است که همه این وسایل نیاز به رسیدگی و بازدید دوره‌ای همراه با تأیید ایمنی دارند و باید در حضور عوامل آتش‌نشانی دریافت تأییدیه ایمنی جدی گرفته شود.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه