قیمت ناعادلانه برنج باعث ضرر کشاورز است/ عدم تصمیمات منطقی عامل دپوی بی‌سابقه برنج در شمال کشور
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی:

قیمت ناعادلانه برنج باعث ضرر کشاورز است/ عدم تصمیمات منطقی عامل دپوی بی‌سابقه برنج در شمال کشور

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دولت می‌توانست با خرید خود حامی کشاورزان باشد و در کنار کشاورزان قرار گیرد، گفت: با توجه به ریزهزینه‌ها و هزینه‌های پنهان قیمت‌گذاری یک کیلو برنج حدود ۶۰ تا ۶۵ تومان سودی برای کشاورز ندارد که رنج فراوان در مسیر به ثمر رسیدن برنج تحمل می‌کنند.

به گزارش مازنداصناف، رضا حاجی پور، در مورد آخرین وضعیت قیمت‌گذاری و فروش برنج محلی، اظهار کرد: بورس شدن برنج و ورود آن به بازار سهام از مهمترین اقدامات بوده ولی در عمل خروجی خاصی برای برنج نداشتیم هر چند با ایجاد پایانه صادرات برنج کشور در آمل در زمینه صادرات اتفاق خاصی نیافتاد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی حامی کشاورزان هستند و از مسؤولان می‌خواهیم برای صادرات برنج تلاش زیادی داشته باشند، تصریح کرد: یک مصوبه در حوزه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی داشتیم که براساس آن مصوب شد برنج تولید جدید کیفی گرم بدون بوجار به قیمت کیلویی ۷۰ هزار تومان و برنج تولید جدید بوجار شده کیلویی ۸۸ هزار تومان عرضه شود که این کمترین انتظار کشاورزان از پایانه صادراتی برنج بود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دولت می‌توانست با خرید خود حامی کشاورزان باشد و در کنار کشاورزان قرار گیرد، ادامه داد: با توجه به ریزهزینه‌ها و هزینه‌های پنهان قیمت‌گذاری یک کیلو برنج حدود ۶۰ تا ۶۵ تومان سودی برای کشاورز ندارد که رنج فراوان در مسیر به ثمر رسیدن برنج تحمل می‌کنند.

حاجی‌پور با بیان اینکه برنج کار در فصل سرمای سال تا کمر در گل و لای فرو می‌رود و  دست به تولید محصول استراتژیک می‌زند، افزود: از سرپرست وزارت جهاد کشاورزی انتظار داریم تا حامی کشاورز باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزان حمایتی از تولید نمی‌شود و ما هم حمایت از کشاورزان را فریاد می‌زنیم، گفت: در راستای حمایت از کشاورزان و افزایش قیمت عادلانه برنج کوتاه نمی‌آییم و هر بحث حمایتی در راستای حمایت از بخش کشاورزی رابه شدت پیگیر هستیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمار دقیقی از میزان تولید، سرانه مصرف و علت‌های واردات برنج داریم ولی عدم تصمیمات منطقی در حوزه کشاورزی باعث دپوی بی‌سابقه برنج در شمال کشور شده و با توجه به برداشت جدید برنج هنوز کشاورزان محصولات سال گذشته را در انبار شاهد هستند.

حاجی‌پور با بیان اینکه آمل شهری شاخص در تولید محصول استراتژیک برنج است و کشاورزان این شهرستان تلاش فراوان در تولید برنج دارند، گفت: مازندران ۴۰ درصد برنج کشور را تأمین می‌کند و آمل با تولید ۴۲ درصدی نقش‌آفرینی فراوان در تولید این طلای سفید دارد.

وی بیان کرد: در توصیه‌ای به رئیس جمهور خواستار جلوگیری از واردات برنج و عدم توزیع برنج وارداتی در شرایطی که برنج داخلی کشاورزان هم سال گذشته و هم محصول جدید در انبارها دپو شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه