ترخیص ۳ هزار و ۳۷ تن ذرت رو به اتمام است
بازدید میدانی رئیس کل دادگستری مازندران از انبار‌های بندر نوشهر؛

ترخیص ۳ هزار و ۳۷ تن ذرت رو به اتمام است

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و نظارت‌های مستمر، روند واردات، نگهداری و ترخیص کالا‌ها از انبار‌های بندر نوشهر، از حالت نامتعارف، خارج و امور مربوط، بهینه شد.

به گزارش مازنداصناف، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در بازدید از بندر نوشهر گفت: پس از سفر رئیس قوه قضاییه و بازدید وی از بنادر استان، جلسات مختلفی برای رفع مشکلات و نیز تعیین تکلیف کالا‌های رسوب‌شده در انبار‌های مراجع ذی‌ربط دولتی، تشکیل و پس از پیگیری‌های مستمر، تکلیف اکثر قریب به اتفاق کالاها، مشخص شد. 

وی در ادامه افزود: علت تاخیر در انجام برخی از دستورات رئیس قوه قضاییه، از جمله وضعیت محموله ۳ هزار و ۳۷ تنی ذرت آلوده، موانع موجود در اخذ مجوز‌های لازم بوده که با رفع آن، ترخیص ذرت‌های آلوده، آغاز شده و عنقریب به اتمام خواهد رسید.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان مازندران، ضمن تاکید بر ضرورت اخذ ضمانت‌های مکفی از صاحبان کالا‌های وارداتی برای ترخیص آن در مدت متعارف، اظهار کرد: با همراهی و همکاری سازنده مسئولان ذی‌ربط، گام‌های بلندی در جهت احقاق حقوق عامه و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه، برداشته شده است.

گفتنی است یکی از مصوبات آخرین جلسه ستاد مزبور که در هفته‌ی قبل، در دادگستری استان مازندران تشکیل شده بود، حکایت از آن داشته است که ذرت‌های آلوده موجود در انبار‌های بندر نوشهر که از سال‌ها قبل انباشته شده بود، ظرف مدت یک هفته، جهت انتقال به شرکت‌های الکل‌سازی، بارگیری و ترخیص شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه