قیمت نان در مازندران افزایش نمی‌یابد
استاندار مازندران:

قیمت نان در مازندران افزایش نمی‌یابد

استاندار مازندران هرگونه افزایش قیمت نان در این استان را در شرایط فعلی منتفی دانست و گفت که واحدهای خبازی این استان ملزم به پخت نان با کیفیت و عرضه آن به مردم هستند.

به گزارش مازنداصناف،سیدمحمود حسینی‌پور شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آرد و نان استان از خرید ۱۱۷ هزار تن گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان این استان در فصل زراعی امسال خبرداد و گفت: میزان خرید تضمینی گندم و تعدد مراکز خرید در مازندران در نوع بی‌نظیر بود و در مجموع گندم‌های با کیفیتی از کشاورزان منطقه خریداری شده است.

وی با اشاره به وجود نعمت‌های طبیعی و خدادادی فراوان در مازندران، اظهار داشت: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و اقدامات ترویجی، نسبت به توسعه سطح زیرکشت گندم در دیمزارهای استان اقدام کرد که در صورت تحقق این مهم علاوه بر افزایش بهره‌وری، میزنا خرید گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان این استان به ۲۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت و این دور از انتظار نیست.

وی میزان گندم مصرفی مازندران را سالانه ۴۸۰ هزار تن ذکرکرد و خاطرنشان کرد: باید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ظرفیت شرکت‌های دنش بنیان، افزایش سطح زیرکشت و در نهایت افزایش بهره‌وری، در تولید گندم در این استان به خودکفایی برسیم و این مهم امکان پذیر است.

استاندار: قیمت نان در مازندران افزایش نمی‌یابد

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در شرایط فعلی هیچگونه افزایش قیمت نان در این استان مطرح نیست، تصریح کرد: امروزه امنیت غذایی یک مسئله کلیدی برای امنیت ملی برای تمام کشورها از جمله کشورمان محسوب می‌شود چرا که نیاز مبرم انسان به خوردن غذا، مهم ترین علتی است که نقش امنیت غذایی را در امنیت کشورها پر رنگ می‌کند.

حسینی پور با عنوان اینکه جمعیت زیادی در تولید نان در مازندران نقش دارند، بیان کرد: موانع و مشکلات فراروی واحدهای خبازی باید رفع شود و اعضای کارگروه شورای آرد و نان استان باید فعالتر از گذشته به ایفای نقش اصلی خود بپردازند.
وی با اشاره به اینکه اعضای شورای آرد و نان باید توانمند و با یکدیگر در ارتباط باشند و مباحث مطرح شده در موضوع نان را با یکدیگر مطرح کنند، ادامه داد: باید برای تشویق واحدهای خبازی که نان با کیفیت تولید و به مشتریان عرضه می کنند، از روش های مختلفی استفاده کرد و هر مسئولی باید در ارتباط با موضوع مدیریت نان، با جدیت تمام به وظایف خود عمل کنند.
استاندار مازندران گفت: فرمانداران شهرستان های تابعه استان باید با اشراف اطلاعاتی کامل نسبت به نحوه فعالبت واحدهای خبازی آگاهی داشته باشند و با رصد و شناسایی مشکلات، در راستای رفع آن گام بردارند.

حسینی پور با اشاره به گردشگرپذیر بودن مازندران و ورود میلیون ها مسافر و گردشگر از اقصی نقاط کشورمان به این استان، گفت: بی شک با افزایش جمعیت تقاضا برای نان به عنوان یک کالای استراتژیک و مهم نیز افزایش خواهد یافت و این امر بر نوع کیفیت نان نیز تاثیرگذار است.

وی با اشاره به وجود برخی فساد و رانت در بحث توزیع آرد با عنوان اینکه با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، فرایند توزیع و عرضه این کالا ساماندهی و شفاف شده و از بروز رانت و نابسامانی در این بخش جلوگیری خواهد شد، افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط باید برای مبارزه با فساد قاطع باشند و مبارزه با فساد امر ساده‌ای نیست و هزینه دارد.

استاندار مازندران به پرداخت ۴۰ درصدی یارانه دولت به واحد های نانوایی ها اشاره کرد و گفت: دولت در شرایط سخت اقتصادی منافع خبازان را در نظر گرفته است و توقع داریم اتحادیه خبازان به وظایف قانونی و مسولیت پذیری خود نسبت به مردم در رعایت ساعت پخت، آموزش و عمل آوری آرد برای ارتقای کیفیت نان و کاهش محسوس صف توجه، جدی تری داشته باشند.

استان مازندران سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه