فیلم| انتقاد رئیس اتاق اصناف تنکابن از نحوه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اخذ مالیات

فیلم| انتقاد رئیس اتاق اصناف تنکابن از نحوه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اخذ مالیات

تقی پور رئیس اتاق اصناف تنکابن از نحوه فعلی فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و نیز شیوه اخذ مالیات از واحدهای صنفی انتقاد کرد.

به گزارش مازنداصناف،  محمدحسین تقی‌پور رئیس اتاق اصناف تنکابن در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما با انتقاد از نحوه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تنکابن،  اظهار کرد: در حالی که کلیه واحدهای صنفی از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای برابر قانون باید برای فعالیت صنفی از اتاق اصناف مجوز بگیرد اما اتحادیه کشوری طی ارسال نامه با این مضمون که پرونده آن در دست اقدام است از ما می‌خواهد که رفع اخطار کنیم!

تقی‌پور با انتقاد از فعالیت افسارگسیخته فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مازندران، افزود: صدور مجوز این فروشگاه‌ها از سوی اتحادیه‌های کشوری انجام می‌گیرد و نه تنها هیچ آورده‌‌ای برای شهرستان‌ها ندارد بلکه شهرستان‌ها باید زباله آن‌ها را جمع کنند، شکایات را بررسی کنند و در نهایت آسیب جدی را به صنوف خرد بومی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه اتحادیه کشوری نیز که باید بخشی از درآمد حاصله را نصیب شهرستان کند، تمکین نمی‌کند و نامهربان عمل می‌کند.

رئیس اتاق اصناف تنکابن، مالیات را مهم‌ترین مشکلات حال حاضر کسبه صنفی برشمرد و گفت: بر اساس مراجعاتی که به اتاق اصناف می‌شود یکی از چالش‌های عمده به دارایی و رفتارهای نامتعارف بر می‌گردد؛ میزان مالیات واحدهای صنفی به نسبت قبل کرونا، علیرغم تداوم رکود در بازار چند ده برابر شده است.

 

 


ارسال دیدگاه