جزئیات دریافت مجوزهای کسب‌وکار از درگاه ملی مجوزها/همه امضاها از مجوزهای کسب و کار حذف می‌شود
مدیرکل اموراقتصادی و دارایی مازندران:

جزئیات دریافت مجوزهای کسب‌وکار از درگاه ملی مجوزها/همه امضاها از مجوزهای کسب و کار حذف می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران فرآیند دریافت مجوز‌های کسب و کار از درگاه ملی مجوز‌ها را تشریح کرد.

به گزارش مازنداصناف، سید اسماعیل هاشمی،نماینده وزیر و مدیرکل اموراقتصادی و دارایی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به مهمترین کارکردهای درگاه ملی مجوزهای کسب و کار کشور اظهار کرد: درگاه ملی مجوزها برای همه کسب و کارها، شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدورمجوز را اعلام کرده و به طور کاملا غیرحضوری درخواست مجوز را ثبت و اطلاعات اولیه را از متقاضی می‌گیرد. سپس او را هدایت می‌کند تا از درگاه صادرکننده مجوز، فایل مجوز را به صورت غیرحضوری، طی زمان اعلامی دریافت کند.

وی تصریح کرد: درگاه ملی مجوزها بر اساس ماده هفت قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن، طراحی و راه اندازی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با بیان اینکه اخذ استعلام برخط و شبانه روزی از مجوزهای صادر شده با استفاده از شناسه یکتا ( (QRCODE) امکان‌پذیر است، گفت: با الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوزها، همه امضاها از مجوزهای کسب و کار حذف خواهد شد.

این مسئول اظهار داشت: مهمترین کارکردها و خدمات درگاه ملی مجوزها  معرفی مرجع اصلی صادرکننده مجوز کسب و کار، ثبت درخواست متقاضیان دریافت مجوز به صورت کاملا الکترونیک، پشتیبانی و راهنمایی متقاضیان دریافت مجوز به صورت برخط در درگاه، ثبت شکایت متقاضیان در درگاه ملی و پیگیری توسط تیم حقوقی درگاه ملی مجوزها و نیز تعیین شعبه ویژه دادستانی در استان ها جهت رسیدگی به تخلف دستگاه های صادر کننده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران همچنین تعیین محدودیت زمانی جهت صدور یا رد درخواست متقاضی، اعلام دلیل رد درخواست متقاضی، اخذ استعلام های پایه به صورت الکترونیک و غیرحضوری (احراز هویت، نظام وظیفه، ایثارگری، مالیات و ...) بدون نیاز به کپی مدارک شناسایی و برگه اخذ استعلام از اداره ها و امکان دسترسی ۲۴ ساعته به فرایند صدور مجوزها در درگاه ملی مجوزها به نهادهای نظارتی را از دیگر کارکردها و خدمات درگاه ملی مجوزها برشمرد.

هاشمی در خصوص مزیت درگاه ملی مجوزها گفت: اجرای قانون زمین مانده ماده ۲۴ و پیش‌بینی پذیر کردن وضعیت کسب وکار برای جلوگیری از غافلگیری سرمایه گذار و همچنین ایجاد بانک اطلاعات کسب وکار ایران و تشکیل ستاد پیگیری رفع موانع تولید و سرمایه گذاری از جمله کارکردهای درگاه ملی مجوزها است که برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه