200 واحد صنعتی استان تا پایان امسال احیا می‌شوند/فعالیت 200 هزار واحدصنفی در مازندران
رئیس سازمان صمت مازندران خبر داد:

200 واحد صنعتی استان تا پایان امسال احیا می‌شوند/فعالیت 200 هزار واحدصنفی در مازندران

رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه در استان، ۱۷۰ هزار واحدصنفی دارای پروانه کسب و ۳۱ هزار واحد صنفی فاقد پروانه وجود دارد؛ گفت: طی یکسال گذشته، بالغ بر ۱۳۸ هزار بازرسی از بازار انجام شد که بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ پرونده به تعزیرات ارجاع شد.

به گزارش مازنداصناف، نادعلی کهنسال رئیس سازمان صمت مازندران در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه به مناسبت دهه تولید و تجارت، اظهار کرد: از ابتدای مسئولیت، تسریع کارهای عقب مانده در الویت کاری ما قرار گرفت و با جدیت امور را پیگیری کردیم تا اهداف مورد نظر را به فرجام برسانیم.

وی افزود: نشست با اتاق‌های اصناف که بسیار حایز اهمیت در حوزه بازار هستند، برگزار کردیم.

رئیس سازمان صمت مازندران خاطرنشان کرد: در ادامه نشست با سایر فعالان بخش صنعت، خانه صمت، انجمن‌ها و نیز فعالان بخش معدن داشتیم و از تمام ظرفیت‌ها برای پویایی این حوزه بهره بردیم.

این مسئول ادامه داد: تاکنون در کارگروه تسهیل، ۵ جلسه برگزار شد که مهمترین آن به سفر اخیر استاندار به سوادکوه شمالی باز می‌گردد که تصمیمات خوبی در این جلسه مصوب شد.

کهنسال اعلام کرد: در خصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال که با امور کاری ما نیز بیگانه نیست نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی در این رابطه هستیم.

وی عنوان کرد: در راستای رشد سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در استان، ۴۳۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیاردی و اشتغال ۱۴ هزار  نفری در دستور کار ما قرار دارد.

امسال 200 واحد صنعتی مازندران احیا می‌شود

رئیس سازمان صمت مازندران بیان کرد: راه‌اندازی ۴۱۱ صنایع تعطیل و بلاتکلیف شناسایی شده مازندران نیز از دیگر الویت‌هایی است که در دستور کار است و در تلاش برای احیای ۲۰۰ واحدصنعتی طی سال‌جاری هستیم.

این مسئول افزود: واحدهای تملک شده بانک در استان نزدیک به ۳۷ واحد، واحدهای تملک شده در اختیار مالک ۲۱ مورد و واحدهای با مشکل قضایی حدود ۵۰ واحد هستند که در تلاش برای حل مشکلات این ۱۱۰ واحد هستیم.

کهنسال مطرح کرد: اتاق اصناف متولی بازار استان است و قانون آنان را مکلف به نظارت کرده است و باید همه در کنار هم یک فضای مطلوب را در حوزه بازار رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: معادن بسیار غنی در استان وجود دارد که باید مدیریت شوند و لذا طی مدت، ساماندهی معادن را آغاز کردیم.

رئیس سازمان صمت مازندران، اذعان کرد:  هر معدن دارای یک میزان استخراج در مجوز خود است که اگر استخراج بیش از آن باشد، جرایم از آنان اخذ می‌شود.

اجازه فعالیت به معادن غیرمجاز را نمی‌دهیم

این مسئول گفت: هیچ معدن بدون مجوز و به صورت غیرقانونی در استان مازندران اجازه کارکردن ندارد و به هیچ عنوان به هیچ معدنی اجازه فعالیت نخواهیم داد.

کهنسال در خصوص نمایشگاه دائمی مازندران در قائم‌شهر گفت: ما در حال پیگیری امور متعدد این نمایشگاه هستیم و نامه نگاری‌ها انجام شده است و به محض قطعیت اخبار را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

لزوم نظارت منسجم از بازار توسط دستگاه‌های متولی

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع بدنبال ثبات قیمت بازار هستیم و در کنار آن باید اتاق‌های اصناف، سازمان صمت و سازمان جهاد، نظارت منسجم‌تری را در پیش گیرند.

رئیس سازمان صمت مازندران در خصوص ایمنی معادن، اظهار کرد: معادنی که هم اکنون مشغول کار هستند تمامی موردشان از جمله ایمنی رصد می‌شوند و حدود ۴۰ معدن را سلب فعالیت و مجوز ۴۵ مجوز در لیست واگذاری قرار داده شد.

این مسئول با بیان اینکه ۶۰۵ اتحادیه و ۲۳ اتاق اصناف تحت پوشش ما هستند، افزود: باید هر یک از این تشکل‌ها باید به وظایف کاری خود عمل کنیم.

کهنسال اعلام کرد: طرح کاداستر معادن در کشور در حال انجام است و مشکلات معادن در حال رفع رجوع است.

وی مطرح کرد: عمده معادن مازندران سنگ لاشه و آهک است و زغال و فلورین هم وجود دارد که می شود با راه اندازی یک کارخانه، مشکل خام فروشی به ویژه فلورین حل شود که جزو الویت‌های ما است.

فعالیت 200 هزار واحدصنفی در مازندران/تشکیل بیش از 12 هزار پرونده تخلف صنفی طی یکسال گذشته 

رئیس سازمان صمت مازندران خاطرنشان کرد: در استان مازندران، ۱۷۰ هزار واحدصنفی دارای  پروانه کسب رسمی و ۳۱ هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب وجود دارد و تعداد اشتغال در این حوزه حدود ۵۰۰ هزار نفر است.

این مسئول متذکر شد: طی،یکسال گذشته بالغ بر ۱۳۸ هزار بازرسی از بازار انجام شد که بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ پرونده به ارزش ۷۲۹ میلیارد تومان به تعزیرات ارجاع شد.

نیروی کار انسانی ساده و ماهر در استان کم داریم

سید مجتبی رضوی نیز در این نشست گفت: کار در استان مازندران بسیار سخت است و برخی محدودیت‌های زیست محیطی و منابع طبیعی داریم که کار را برای صنعت گر و سرمایه‌گذار سخت می‌کند.

وی افزود: برخلاف تصور، نیروی کار انسانی ساده و ماهر در استان کم داریم و هر نیرویی با هر تخصصی می تواند در شرکت‌ها جذب شوند.

رئیس خانه صمت مازندران خاطرنشان کرد: ما صنعت بزرگ در استان نداریم و بحث حوزه صنایع بزرگ و مادر در استان باید کارشناسی‌شده باشد.

این مسئول با انتقاد از وجود نگاه جزیره‌ای در حوزه صنایع، گفت: با صرف نظارت هیچ اتفاقی برای قیمت نخواهد افتاد، لذا اصل کار چیز دیگری است و باید پذیرفت بازار وابسته به عرضه و تقاضا است و دستوری نمی‌شود بازار را کنترل کرد.

بای لاشکی معاون سازمان صمت مازندران در خصوص آخرین وضعیت نساجی گفت: از سال گذشته سازمان صمت مکاتباتی را با وزارت صمت داشته تا اگر بنا است این کارخانه به فرد جدیدی واگذار شود چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد لذا پیشنهاد دادیم این مجموعه احیا و بروزرسانی شود تا در یک فضای رقابتی قرار گیرد تا مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه