جشن روز ملی اصناف در بابل برگزار شد
با حضور مسئولان استانی و شهرستانی؛

جشن روز ملی اصناف در بابل برگزار شد

جشن روز ملی اصناف به منظور نکوداشت این روز و تکریم از بازاریان در شهرستان بابل برگزار شد.

به گزارش مازنداصناف، آیین نکوداشت روز ملی اصناف در بابل با حضور  کهنسال رئیس سازمان صمت مازندران، نمایندگان اصناف و روسای اتاق‌های اصناف مازندران، فیروزجایی رئیس اداره صمت، سعادتی نماینده مجلس، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، هیات رئیسه اتاق اصناف، روسای اتحادیه‌های صنفی و پیشکسوتان بازار بابل در این شهرستان برگزار شد.

مازندران پیشانی اصناف کشور است

رضا صادقی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل و نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران در این مراسم اظهار کرد: اصناف و بازار در حرکت‌های بزرگ کشور نقش قابل ملاحظه و بی‌بدیلی داشت. 

وی افزود: مازندران، پیشانی اصناف کشور است و می‌تواند پیشرو اتفاقات بزرگ در حوزه بازار کشور باشد.


رئیس اتاق اصناف بابل، خاطرنشان کرد: سهم ۱۷ درصدی با بیش از ۸ میلیون اشتغال‌زایی در کشور سهم اصناف در کشور است. 


صادقی ادامه دد: امروز هیچ فردی در کشور وجود ندارد که با اصناف و بازار ارتباط نداشته باشد.


وی عنوان کرد: نوع تعامل اصناف و بازار شاخصه اصلی تعامل با مردم است. 


رئیس اتاق اصناف بابل، متذکر شد: اصناف همچون دفاع مقدس، همواره یاری‌گر دولت و حکومت بوده است.

اتاق‌های اصناف باید بازار را به سمت قوانین و ارائه خدمات مطلوب به مردم هدایت کنند

کهنسال رئیس سازمان صمت مازندران در آیین نکوداشت روز ملی اصناف در بابل با تبریک دهه تولید و تجارت گفت: یکم تیرماه روز اصناف و دهم تیرماه روز صنعت را به خانواده بزرگ اصناف و صنعت، تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: حضور هیات رئیسه اتاق های اصناف مازندران نشان از وفاق و همدلی خانواده اصناف دارد که جای بسی خرسندی است.

رئیس سازمان صمت مازندران خاطرنشان کرد: بنا داریم تا عرصه خدماتی که در حوزه اصناف  است را با برنامه‌ریزی هایی که از سوی روسای اتاق اصناف و ادارت صمت پیگیری کنیم.

این مسئول ادامه داد: اینکه اعضای کمیسیون نظارت در این جلسه حضور دارند، با دیدگاه‌هایی که دارند در بحث بازار کمک کار هستند.

کهنسال بیان کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به اتاق‌های اصناف کشور دارد.

وی تاکید کرد: جامعه‌ای که در استان ۲۳ اتاق اصناف و بیش از ۵۰۰ هزار اشتغال و بیش از ۶۰۰ اتحادیه صنفی دارد نیاز به حمایت و هدایت دارد.

رئیس سازمان صمت مازندران خاطرنشان کرد: اتاق‌های اصناف باید بازار را به سمت قوانین و ارائه خدمات مطلوب به مردم هدایت کنند.

این مسئول گفت: بسیاری از مواد قانون نظام صنفی مربوط به فرد صنفی و اتحادیه‌های صنفی است اما متاسفانه بیشترین وقت کمیسیون نظارت به انتخابات اتحادیه‌های صنفی اختصاص می‌یابد و از سایر کارها باز می‌دارد.

کهنسال اعلام کرد: در حوزه مالیات باید اجرای قانون شود تا منفعت آن به همه می‌رسد و در بحث ضرایب و نیز شهرداری باید اصناف ویژه دیده شود و با نگاه حمایتی به اصناف امور پیگیری شود.

وی متذکر شد: امیدواریم هستیم بازار به روال گذشته بازگردد و آموزش باید به عنوان یک الویت در دستور کار اتاق‌های اصناف قرار گیرد.

رئیس سازمان صمت مازندران یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که نگذارید در بدنه اصناف، اختلاف بوجود بیاید و یکپارچگی را در اصناف رقم بزنید.

نقش اصناف در حوزه اقتصاد، تولید و مهار تورم یک نقش حیاتی است

سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس در آیین نکوداشت روز ملی اصناف در بابل ضمن گرامیداشت یکم تیرماه روز ملی اصناف، اظهار کرد: ما واقعا هیچگاه نقش اصناف را در پیروزی انقلاب اسلامی فراموش نمی‌کنیم.

وی افزود: اصناف نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و روزهای سخت کشور از سیل گرفته تا کرونا داشته و دارد.

نماینده مردم بابل، خاطرنشان کرد: نقش اصناف در حوزه اقتصاد، تولید و مهار تورم یک نقش حیاتی است.

این مسئول ادامه داد: مازندران که ۳۰۰ محصول را تولید می‌کند می تواند نقش بسزایی در اقتصاد صادرات محور  داشته باشد.

سعادتی گفت: موضوع مالیات متاسفانه به دغدغه جدی اصناف تبدیل شده است و چند برابری مالیات نسبت به سالیان گذشته و نگاه سلیقه‌ای ، محل گلایه اصناف است.

وی ادامه داد: مالیات کمرشکن بازار ما را دچار مشکل کرده و اگر می‌خواهیم اقتصاد را مردم محور کنیم باید برخورد، نگاه و تناسبات با بازار را متحول کنیم و نگاه حمایتی داشته باشیم.

نماینده مردم بابل متذکر شد: اصلاح قانون نظام صنفی و نیز اخذ مالیات باید بستر آن فراهم شود و باید موانع موجود از میان برداشته شود و نباید نگاه سلیقه‌ای داشت.

این مسئول با توصیه موکد بر پرهیز از گرانفروشی، گفت: مراجعات به واحدهای صنفی کاهش شدیدی یافته و نظارت را باید خود اتحادیه‌های صنفی بر واحدهای تحت پوشش خود داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از روسای سابق اتاق اصناف بابل، پیشکسوتان و نیز روسای اتحادیه‌های صنفی این شهرستان، تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/

 

 

 


ارسال دیدگاه