جشن روز ملی اصناف در قائم‌شهر برگزار شد

جشن روز ملی اصناف در قائم‌شهر برگزار شد

صبح امروز آیین بزرگداشت روز ملی اصناف با همت اداره صمت و اتاق اصناف قائم‌شهر در تالار نازگل این شهرستان برگزار شد.

به گزارش مازنداصناف، مجتبی قربانی- صبح امروز آیین بزرگداشت روز ملی اصناف با همت اداره صمت و اتاق اصناف قائم‌شهر در تالار نازگل این شهرستان برگزار شد.

این مراسم با حضور علیپور نماینده، مولایی فرماندار، آیت‌الله معلمی امام جمعه، ابراهیم‌نژاد رئیس اداره صمت، روسای دستگاه‌های اجرایی،  هیات رئیسه اتاق اصناف و نیز هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی، پیشکسوتان و نیز خانواده‌های معظم شهدای اصناف قائم‌شهر همراه بود.

اصناف دوشادوش دولت در مشکلات اقتصادی است
جواد مولایی فرماندار قائم‌شهر در آیین بزرگداشت روز ملی اصناف با سلام و درود به روح ۱۴ شهید اصناف قائم شهر،  اظهار کرد: در مشکلات اقتصادی کشور این اصناف بودند که دوشا دوش دولت همراه بودند.

وی افزود: در هدفمندی یارانه آرد و نیز بازار مرغ این اصناف بودند که کمک کار دولت بودند.

فرماندار قائم‌شهر خاطرنشان کرد: نقش اصناف در انقلاب، دفاع مقدس، حوادث و نیز کرونا بر کسی پوشیده نیست.

این مسئول ادامه داد: ما از شرایط سخت شما مطلع هستیم و در تلاش برای تسهیل در فضای کسب و کار هستیم.

فرماندار قائم‌شهر تاکید کرد: موضوع مالیات موضوع روز اصناف است و باید در کنار یکدیگر این مسیر را در کنار هم با کمترین آسیب، طی کنیم.

 اصناف حلقه وصل میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان است
 آیت‌الله معلمی امام جمعه قائم‌شهر و عضو خبرگان رهبری در آیین نکوداشت روز ملی اصناف در قائم‌شهر،  اظهار کرد: در تقویم کشور روزی به نام اصناف ثبت شده است که نشان از اهمیت این قشر است.

وی افزود: اصناف حلقه وصل میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان است و این نقش بسیار حایز اهمیت است.

امام جمعه قائم‌شهر خاطرنشان کرد: دنیا داری نه امر بدی نیست بلکه انر پسندیده‌ای است به شرط اینکه انسان اسیر دنیا نشود و روزی حلال به دست بیاورد تا منشا خیرات باشد.

این مسئول ادامه داد: اصل تلاش و کار بسیار ارزشمند است اما حریص دنیا شدن خط ممنوعه از نظر خداوند و  اولیای خدا است.

حجت‌الاسلام معلمی بیان کرد: ضد غنا که پسندیده است حرص است که پسندیده نیست و مختص صنف خاصی نیست.

وی عنوان کرد: جهت تکریم به این صنف در این جلسه حاضر شدم و برای شما از پیشگاه خداوند طلب عافیت دارم.

اصناف همواره پای ارزش‌های انقلاب ایستاده است

 مجید ابراهیم نژاد رئیس اداره صمت قائم‌شهر در مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف در قائم‌شهر، اظهار کرد: دهه تولید و تجارت و اول تیرماه روز اصناف و دهم تیرماه روز صنعت را تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: اصناف یکی از بزرگ‌ترین نهادهای مردمی در کشور است که خدمات ارزنده‌ای در انقلاب اسلامی از خود به یادگار گذاشته‌اند.

رئیس اداره صمت قائم‌شهر خاطرنشان کرد: اصناف در دوران دفاع مقدس نیز حضور پررنگی داشتند و چندین شهید به انقلاب تقدیم کردند.

این مسئول ادامه داد: در خصوص سیل سال ۹۷ اصناف قائم‌شهر به کمک آمدند و در شرایط کرونا نیر اصناف قائم‌شهر جانانه پای کار آمدند و علاوه بر تعطیلی واحد کسبی در کمک ریالی نیز بسیار نقش بسزایی داشتند.

ابراهیم‌نژاد عنوان کرد: بدنه اصناف یک قشر مذهبی هستند و همواره پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند.

وی اعلام کرد: جلسات تنظیم بازار به صورت هفتگی برگزار و مشکلات نیز جهت حل و فصل و رفع موانع، انعکاس داده می‌شود.

تدوین قوانین جدید مطالبه نخست اصناف است

کیومرث قلی‌زاده رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر در آیین نکوداشت روز ملی اصناف در قائم‌شهر با تبریک این روز به جامعه صنفی کشور، گفت:  یکم تیرماه روز اصناف به جامعه بازاریان و کسبه کشور تبریک عرض می‌کنم و با توجه به اینکه اصناف یکی از نهادهای مدنی کشور است مجلس این روز را به نام روز اصناف نامگذاری کرده است که نشان از اهمیت و جایگاه پررنگ اصناف در کشور دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم یک اقتصاد پویا و سالمی داشته باشیم دولتمردان باید توجه ویژه ای به قوانین حوزه اصناف داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر خاطرنشان کرد: با یک اقتصاد پویا می توان فضای خوب کسب و کار و نیز اشتغال را ایجاد کنیم.

این مسئول ادامه داد: پشتیبان اقتصادی جنگ، بازار بود و در دوران تحریم نیز مجدد بازار نقش خود را ایفا کرد و نقش بازار را نمی توان انکار کرد.

قلی‌زاده عنوان کرد: باید به نقش و فضایی که اصناف رقم می‌زند توجه ویژه ای داشته باشیم و حمایت از بازار کوشا باشیم.

وی بیان کرد: همواره بازار میزبان جشن‌ها بود اما در یک اتفاقی نو این بار، اصناف مهمان جشنی بزرگ است که این توجه سبب دلگرمی ما است.

رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر اظهار کرد: مهمترین دغدغه بازار اولا تدوین قوانین جدید با توجه به شرایط موجود است و قوانین اصناف نیازمند تحول است.

مالیات دغدغه امروز اصناف است

این مسئول افزود: دوم، موضوع مهم دیگر موضوع مالیات است، مالیاتی که در شهر کوچکی مثل قائم‌شهر اصناف در حال پرداخت هستند معادل درآمد شهرهای بزرگ کشور است و این منصفانه نیست.

قلی‌زاده متذکر شد: در حالی یک کارمند با حقوق ۱۰ میلیونی از مالیات معاف است که کسبه با پایین تر از این درآمد باید مالیات پرداخت کنند.

وی یادآور شد: اصناف قائم‌شهر فراتر از چارچوب کاری خود نیز عمل کرده و اتاق اصناف حامی ورزش ناشنوایان شهر ما بود که حائز رتبه نخست در کشور شده است.

در دانش بنیان کردن اصناف خوب عمل نکردیم

کمال علیپور نماینده مردم قائم‌شهر در آیین بزرگداشت روز ملی اصناف در قائم‌شهر ضمن تبریک یکم تیرماه روز اصناف به اصناف و کسبه این شهرستان، گفت: مجلس شورای اسلامی در طول سه سال گذشته، تمام تلاش کرد که هم شرایط تولید را در کشور تسهیل ببخشیم و شرایط بازار مساعد گردد.

وی افزود: اصناف هرچند در حوزه مالیات گلایه هایی دارد اما امسال برای اینکه هم به تولید و هم مهار تورم را داشته باشیم سعی کردیم هفت دهم درصد از مالیات تولیدی‌ها را کم کنیم تا بازار را حمایت کنیم.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حتی در تلاش برای معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی محصولات صادراتی بخش کشاورزی هستیم.

این مسئول ادامه داد: در موضوع دانش بنیان کردن اصناف که متاسفانه در کشور ضعیف هستیم برای آنان نیز معافیت مالیاتی دیدیم.

علیپور گفت: وقتی یک جوان تحصیلکرده وارد بازار می شود و مسلط بر فضای مجازی است از بازار سنتی، گوی رقابت را می‌رباید و لذا مالیات برای تبلیغات در فضای مجازی، معاف در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: صنعت قالیبافی نیز مشمول صادرات ۱۰۰ درصدی معافیت دیدیم و باید کشور را به سمت اداره با مالیات ببریم و از خام فروشی نفت باید فاصله بگیریم.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس، اذعان کرد: برای اصناف با تراکنش سالانه تا سقف ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است، هر چند سقف کوتاهی است اما باید دست در دست هم دهیم.

این مسئول ادامه داد: اتاق‌های اصناف باید به دولت و مجلس، مشاوره دهند و نقایص را جهت اصلاح انعکاس دهند.

علیپور متذکر شد: از محل همین مالیات، بیمارستان رازی در حال تبدیل به بزرگترین و پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های استان است.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدا، کسبه امین و پیشکسوتان بازار و اصناف قائم‌شهر، تجلیل و قدردانی شد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 


ارسال دیدگاه