صدور قرار نهایی متخلفان توزیع مرغ‌های آلوده تا ابلاغ احضاریه دو مدیر در پرونده آرد/پلمب 180 واحد صنفی مازندران در حوزه حجاب و عفاف
رئیس‌کل دادگستری مازندران عنوان کرد:

صدور قرار نهایی متخلفان توزیع مرغ‌های آلوده تا ابلاغ احضاریه دو مدیر در پرونده آرد/پلمب 180 واحد صنفی مازندران در حوزه حجاب و عفاف

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه بیش از ۵ هزار بازدید از اماکن تجاری در حوزه حجاب و عفاف صورت گرفت که سبب پلمب ۱۸۰ واحد صنفی شد؛ گفت: در خصوص عرضه لباس های نامتعارف در واحدهای صنفی نیز احکامی داریم که اعمال مجازات در خصوص متخلفان انجام می‌گیرد.

به گزارش مازنداصناف، مجتبی قربانی- حجت الاسلام محمدصادق اکبری در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه  در خصوص سیاست و برنامه دستگاه قضا در خصوص مابقی ذرت‌های آلوده در بنادر سه گانه مازندران اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه طی یکی دو سال اخیر وورد جدی به حوزه بنادر داشتند، هدف از این وورد هم شناسایی نقاط ضعف و رویه‌های غلط در این بخش است و سفر اخیر به استان هم از این باب صورت گرفت.

*فرآیند کار در بنادر و اموال تملیکی اصلاح شود

وی افزود: امید می‌رود در پی این سفر فرآیند کار در بنادر و اموال تملیکی، اصلاح شود تا این فرآیند اصلاح نشود ممکن است شاهد این اتفاقات باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: حسب دستور رئیس قوه موضوع بنادر را با حساسیت دنبال می‌کنیم و ضمن تشکیل جلسه ضرب الاجل هایی صادر شد از جمله تخلیه ذرت امیرآباد و روغن بندر نوشهر بود بحث ذرت در نوشهر انجام شده و ظرف چند روز آینده تخلیه و تعیین تکلیف آن انجام خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: ما از دادستان های سه شهر بندری خواستیم که ماهانه ضمن بازدید از بنادر با مدیران جلسه داشته باشند تا رسوبی نداشته باشیم و موانع در این رابطه مرتفع شود.

اکبری متذکر شد: این موضوع تنها مرتبط با بنادر جنوبی نیست و امیدواریم با اصلاح فرآیند های لازم دیگر شاهد اینگونه موارد نباشیم.

*قرار نهایی پرونده توزیع مرغ‌های آلوده صادر می‌شود

رئیس دستگاه قضای مازندران در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده توزیع مرغ‌های آلوده، اعلام کرد: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و پرونده رو به اتمام است و به زودی قرار نهایی صادر خواهد شد.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاران در بحث حجاب و عفاف گفت: تمامی دستگاه‌های متولی مسئولیت دارند و باید به وظایف شان عمل کنند و تمامی ترک فعل‌ها در دستگاه قضا جرم تعریف نشده است و قطعا با آن دسته از جرایمی که تعریف شده است مماشاتی نمی‌کنیم.

اکبری ادامه داد: در سال گذشته از تمامی دستگاه‌ها بازدید بعمل آمده و تذکرات لازم داده شده است، ضمن اینکه در تمامی دادگاه های استان شعب ویژه رسیدگی به موضوع حجاب و عفاف تشکیل شده است و احکام نیز صادر شده است.

رئیس دستگاه قضا مازندران عنوان کرد: ما در خصوص عرضه لباس های نامتعارف در واحدهای صنفی نیز احکامی داریم که اعمال مجازات در خصوص متخلفان انجام می‌گیرد.

*پلمب ۱۸۰ واحد صنفی در حوزه حجاب و عفاف

این مسئول ادامه داد: باید در حوزه حجاب و عفاف، قوانین نیز اصلاح شود و در کنار این مسئله، دادگستری مازندران در حوزه پیشگیری نیز اقدامات فراوانی انجام داده است و اماکنی که حجاب را رعایت نکردند با دستور قضایی پلمب و روند این اماکن اصلاح شده است.

اکبری افزود: بیش از ۵ هزار بازدید از اماکن تجاری در حوزه حجاب و عفاف صورت گرفت که سبب پلمب ۱۸۰ واحد صنفی شد.

 

*احضار دو مدیر در پرونده آرد

کریمی در خصوص چرایی اطاله بررسی پرونده غلات در مازندران، تاکید کرد: بجز نیروی انسانی پروسه و تشریفات اداری در این حوزه نیز از علل تاخیر در صدور مجوز ترخیص و رسیدگی است.

دادستان مرکز مازندران در خصوص پرونده آرد، گفت: حدود ۱۵ هزار کیسه آرد معادل ۶۰۰ تن حواله صوری برای نانوایان صادر می شد که هفت نفر مورد تعقیب قرار گرفتند و احضاریه برای دو مدیر صادر شده است.

 کریمی در خصوص پرونده ذرت های آلوده گفت: در سفر رئیس دستگاه قضا مقدمات انجام شده، تسریع شد؛ یک محموله در بندر امیرآباد ۲۹۰۰ تنی که تعیین تکلیف شد و یک محموله دیگر با  بیش از ۳ هزارتن در بندر نوشهر  در دست بررسی و تعیین تکلیف است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه