لزوم حذف مالیات از کالاهای اساسی و تنظیم بازاری
دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران مطرح کرد:

لزوم حذف مالیات از کالاهای اساسی و تنظیم بازاری

دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت:فروش کالاهای تنظیم بازاری و کالاهای اساسی سود چندانی ندارد و در صورتی که مالیات نیز بر آن تحمیل شود، فروش این اقلام برای واحدهای صنفی ضررده می شود.

به گزارش مازنداصناف، عبداله توانگر دبیر هیات رئیسه دوره هشتم اتاق اصناف ایران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: فروش آن دسته از کالاهای اساسی که علی رغم تعیین قیمت دستوری توسط دولت مشمول مالیات می شوند، به نوعی برای واحدهای صنفی زیان‌ده شده است.


وی افزود: لذا لازم است تا سازمان امور مالیاتی نسبت به صنوفی که با ستاد تنظیم بازار همکاری می کنند، نگاه ویژه ای داشته باشد.


دبیر هیات رئیسه دوره هشتم اتاق اصناف ایران، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه دولت، قیمت مرغ را در کشتارگاه ها و عمده فروشی ها کیلویی ۷۰ هزار تومان تعیین کرده است تا کیلویی ۷۳ تا ۷۴ هزار تومان برسد؛ این قیمت برای کشتارگاه ها نیز مقرون به صرفه نیست و گاها ۷۲ هزار تومان فروخته می شود که این شرایط حاشیه سود فروشگاه ها و واحدهای صنفی را به شرایط ضرر در ضرر می رساند و این امر مشمول کالاهای دیگر از جمله شکر، گوشت قرمز و … نیز می شود.


 نماینده اتاق اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران،  ادامه داد: باید در نظر داشت در حالت عادی، در انتقال برخی از این کالاها از عمده فروش به مصرف کننده کسری تناژ داریم.


رئیس اتاق اصناف فریدونکنار، تاکید کرد: با این توصیف، فروش کالاهای تنظیم بازاری و کالاهای اساسی سود چندانی ندارد و در صورتی که مالیات نیز بر آن تحمیل شود، فروش این اقلام برای واحدهای صنفی ضررده می شود.

توانگر اعلام کرد: بر این اساس،  از رئیس سازمان امور مالیاتی خواسته‌ایم مالیات بر درآمد حاصل از فروش کالاهای اساسی و تنظیم بازاری حذف شود ؛ چراکه این درآمد ناچیز و گاها ضررده شده است.


به گفته دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، در نشست روز گذشته هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و رئیس سازمان امور مالیاتی مقرر شد به زودی نشستی سه جانبه با همراهی ستاد تنظیم بازار داشته باشیم تا روش شناسی شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه