آمارسازی‌ها در بازار مرغ ادامه دارد/ حال مرغدار خوش نیست
راه‌اندازی سامانه‌ رصد بازار مرغ در آینده‌ای نزدیک؛

آمارسازی‌ها در بازار مرغ ادامه دارد/ حال مرغدار خوش نیست

آمارسازی‌ها حکایت از حال خوش مرغ می‌دهد اما گشت و گذار در بازار مازندران نشان می‌دهد که نباید به آمارها دل خوش کرد.

به گزارش مازنداصناف، آمارسازی های مسئولان حکایت از حال خوش مرغ می دهد اما وضعیت بازار چیز دیگری را روایت می کند و روزگار مرغداران خوش نیست.

به رغم آن نرخ مصوب مرغ ۷۳ هزار تومان تعیین شد اما خرید مرغ با این قیمت به یک رویا وخیال مبدل شده است و هر کیلوگرم مرغ با قیمت بیش از ۸۵ هزار تومان فروخته می شود.

حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره نوسانات در بازار مرغ افزود: در کشور و استان به اندازه نیاز در حال تولید مرغ هستیم.

وی با بیان این که در ماه‌های پاییز و زمستان به دلیل قیمت پایین مرغ، تولیدکننده ها با ضرر مواجه شدند و همچنین در ماه های بهمن و اسفند در زمینه تامین جوجه یک روزه با مشکلاتی روبرو شدیم، افزود: با این حال در مازندران در ماه اسفند بیش از ۱۰ میلیون قطعه و ماه قبل ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم.

وی با بیان اینکه مرغ باید با قیمت ۵۲ هزار تومان به کشتارگاه و۷۳ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد، گفت: با آن که فراوانی مرغ داریم اما شاهد بی نظمی در بازار هستیم که ناشی از قیمت های قبلی است.

عنایتی از راه‌اندازی سامانه‌ای برای رصد بازار مرغ و ثبت تخلفات خبر داد و گفت: فروش مرغ بیش از قیمت ۷۳ هزار تومان تخلف است و با آن برخورد می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه تامین مرغ در استان نداریم، گفت: امروز ۳۶۰ تن مرغ در بازار استان توزیع شده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید در کشور و استان گفت: امروز دیگر نگران تولید نیستیم اما بازار تابع عرضه و تقاضاست و این وضعیت باید نظام مند شود.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه