خرید بیش از 5 هزار تن از برنج های دپو شده مازندران/قیمت خرید توافقی است
مدیر یکی از شرکت‌های انجمن تامین برنج ایرانی:

خرید بیش از 5 هزار تن از برنج های دپو شده مازندران/قیمت خرید توافقی است

باقری مدیر یکی از شرکت‌های انجمن تامین برنج ایرانی گفت: فرایند خرید برنج های دپو شده در مازندران از دو هفته قبل آغاز شده است و فقط این شرکت تاکنون بیش از ۵ هزار تن برنج خریداری کرده است.

به گزارش مازنداصناف، فصل جدید کشت برنج در حالی در مازندران آغاز شد که به گفته برخی مسئولان۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن برنج از پارسال در انبار‌های کشاورزان و شالیکوبی‌های استان انبار شده و بفروش نرسیده بود.

رکود در بازار برنج و مشکلات کشاورزان در تامین نقدینگی برای کشت برنج در فصل جدید سبب شد طی توافقی که سه شنبه ۱۲ اردیبهشت بین انجمن تولید و تامین کنندگان برنج ایران با استاندار مازندران صورت گرفت ، خرید تمامی برنج‌های دپو شده برنجکاران مازندرانی در کارخانه‌ها توسط اعضای این انجمن آغاز شود.

انجمن تازه تاسیس تولید و تامین برنج ایران متشکل از شرکت‌های بزرگ تولید ، عرضه و هشت فروشگاه زنجیره‌ای کشور بعد از این توافق، با راه اندازی هشت مرکز، خرید برنج از کشاورزان را آغاز کرد و این روند همچنان ادامه دارد.

باقری مدیر یکی از شرکت‌های انجمن تامین برنج ایرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گفت: فرایند خرید برنج های دپو شده در مازندران از دو هفته قبل آغاز شده است و فقط این شرکت تاکنون بیش از ۵ هزار تن برنج خریداری کرده است.

او با بیان اینکه قیمت برنج یا به صورت نقدی یا به صورت مدت دار به کشاورزان پرداخت می شود، افزود: قیمت برنجی که از کشاورزان خریداری می شود توافقی است.

باقری افزایش تعداد مراکز خرید و فعال تر کردن شبکه های توزیع را از برنامه های آینده این شرکت دانست و ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای که با استانداری مازندران منعقد شده است همه برنج‌های کشاورزان در مراکزی که اعلام شده خریداری خواهد شد.

او گفت: با توجه به آغاز کشت برنج در شمال این اقدام می تواند به رشد نقدینگی شالیکاران و تولید در سال جدید کمک شایانی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه