پیگیری مشکلات اصناف تا گلایه از عدم دعوت اصناف در جلسات استانی/انتخاب «دبیر» و «دبیرخانه» نخستین تصمیم نمایندگان
در نخستین جلسه نمایندگان اصناف مازندران چه گذشت؛

پیگیری مشکلات اصناف تا گلایه از عدم دعوت اصناف در جلسات استانی/انتخاب «دبیر» و «دبیرخانه» نخستین تصمیم نمایندگان

نخستین جلسه نمایندگان اصناف مازندران طی سال‌جاری به میزبانی اتاق اصناف بابل با حضور هفت تن از 10 نماینده اصناف استان برگزار شد.

به گزارش مازنداصناف، مجتبی قربانی- نخستین جلسه نمایندگان اصناف مازندران طی سال‌جاری به میزبانی اتاق اصناف بابل با حضور هفت تن از 10 نماینده اصناف استان برگزار شد.


رضا صادقی رئیس اتاق اصناف بابل و نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران در نشست هم اندیشی نمایندگان اصناف مازندران که در محل سالن جلسات اتاق اصناف بابل برگزار شد، ضمن خیرمقدم و نیز آرزوی توفیق برای عبدالله توانگر نماینده راه یافته اصناف مازندران به جمه هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، اظهار کرد: این نشست به منظور بررسی مشکلات عدیده اصناف و انتقال آن به مسئولان جهت رفع آن برگزار شد.

وی افزود: هم اکنون در زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی قرار داریم که محل گلایه بسیاری از فعالان صنفی در اتاق‌های اصناف استان است و مسائل و مشکلات مطروحه در این مبحث باید طی جلسه مشترک نمایندگان با مدیرکل سازمان امورمالیاتی استان می‌بایست مطرح و پیگیری شود.

مالیات و درگاه ملی مجوزها دو مشکل کنونی اصناف است

رئیس اتاق اصناف بابل خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده برگزاری جلسه با استاندار مازندران جهت انتقال مشکلات و رفع حداکثری مشکلات اصناف استان در موضوع مالیاتی است.

نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران ادامه داد: اختلال و نواقص سامانه درگاه ملی مجوزها یکی از مشکلات جدی امروز اصناف است و بسته شدن درگاه ایرانیان نیز بر این مشکل افزوده است.

صادقی گفت: برگزاری نشست مجمع نمایندگان اصناف با مجمع نمایندگان مجلس مازندران یکی از راهبردهایی است که می‌تواند به حل چالش‌های مرتبط با قوانین صنفی کمک کند.

عدم دعوت اصناف در جلسات مرتبط با بازار محل گلایه است

وی عنوان کرد: متاسفانه از نمایندگان اصناف مازندران در جلسات استانی مرتبط با بازار به ویژه تنظیم بازار جهت تصمیم‌سازی‌های مرتبط با بازار استان دعوت نمی‌شود که قطعا حضور این نمایندگان در تصمیم‌گیری‌ها موثر خواهد بود و لذا باید طی مکاتبات با دستگاه‌های ذیربط، این مطالبه اصناف مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف بابل اعلام کرد: مدت‌ها است که اصناف در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با بازار دیده نمی‌شوند و نیازمند تعامل بیشتر دستگاه‌های مرتبط با اتاق‌های اصناف استان هستیم.

این نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران در پایان خواستار برگزاری منظم جلسات شد و گفت: پیشنهاد بنده برای تحقق این مهم انتخاب دبیر از جمع نمایندگان برای هماهنگی و انسجام امورات است.

پیشرفت امور اصناف در گرو همدلی و همگرایی میان مسئولان صنفی است
شعبان محمدعلیزاده رئیس اتاق اصناف سیمرغ و نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران نیز در این نشست گفت: حضور آقای توانگر نماینده اصناف مازندران در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و سمت دبیری را به ایشان و جامعه بزرگ اصناف مازندران تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: نباید شعاری عمل کرد و اصناف نیازمند وفاق و همگرایی میان نمایندگان اصناف مازندران است.

رئیس اتاق اصناف سیمرغ خاطرنشان کرد: آنچه امروز موجب عقب ماندگی اصناف مازندران در بسیاری از امور است به واگرایی مسئولان صنفی استان باز می‌گردد.

نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران ادامه داد: جلسات نمایندگان اصناف مازندران باید به صورت مستمر در جای جای استان برگزار شود.

محمدعلیزاده گفت: باید حداقل یک دبیر برای مجمع نمایندگان اصناف مازندران انتخاب کنیم که جلسات ماهانه را هماهنگ و برگزار کند.

پیگیری اصلاح قوانین صنفی با برگزاری جلسات منظم با نمایندگان مجلس مازندران

وی اعلام کرد: درگاه ملی مجوز بزرگ ترین مشکل حال حاضر اتاق‌های اصناف مازندران است و به محل بسیاری از دردسرها برای متقاضیان صنفی و اتاق‌های اصناف شده است.

رئیس اتاق اصناف سیمرغ بیان کرد: قانون نظام صنفی نیازمند اصلاح و بازنگری است و لذا باید با برگزاری جلسات با مجمع نمایندگان مازندران در مجلس این موضوع پیگیری شود.

استفاده از ظرفیت‌های ملی برای حل مشکلات استانی
ابراهیم صادقی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف بابلسر و نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران نیز در این نشست گفت: مازندران پس از چندین سال توانست برای نخستین‌بار نماینده‌ای در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران داشته باشد و این موضوع را باید به فال نیک بگیریم.

وی افزود: باید حداکثر بهره را از این ظرفیت ملی برای حل مشکلات صنفی استان ببریم.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف بابلسر، خاطرنشان کرد: همدلی قطعا به حل مشکلات کمک خواهد کرد.

اصناف در تصمیم‌گیری‌های ملی و استانی دارای جایگاه مطلوبی نیست

ساداتی رئیس اتاق اصناف سوادکوه شمالی و دیگر نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: مشکلات تمامی اصناف استان و حتی کشور مشترک است و درگاه ملی مجوز مشکل مشترک تمام کشور است.

وی افزود: گردهمایی نمایندگان اصناف مازندران قطعا محل بحث و تبادل نظر چالش‌های صنفی خواهد بود که متعاقبا پیگیری را در خواهد داشت.

رئیس اتاق اصناف سوادکوه شمالی خاطرنشان کرد: گرچه انتخاب دبیر دارای وجاهت قانونی در مجمع نمایندگان اصناف مازندران نیست اما این تشکل نیازمند انتخاب یک دبیر برای برگزاری منظم جلسات است.

نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران، ادامه داد: اصناف در حال حاضر ضعیف‌ترین تشکل صنفی کشور است و در تصمیم‌گیری‌ها دارای جایگاه مطلوبی نیست.

ساداتی اعلام کرد: این مجمع باید در این جلسات با نامه‌نگاری به دستگاه‌های مرتبط چالش‌های صنفی را پیگیری کند و برگزاری این جلسات نقطه عطفی برای پیگیری مشکلات صنفی است.

رفع مطالبات اتاق‌های اصناف در گرو برگزاری منظم جلسات نمایندگان است
رضا پورسلاخ عضو هیات رئیسه اتاق اصناف بابل و نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران نیز در این جلسه گفت: انتخابات تمام شده است و اکنون باید از تمامی ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور صنفی و حل مشکلات صنفی بهره ببریم.

وی افزود: ایجاد دبیرخانه و انتخاب دبیر بسیار به حل مشکلات کمک می‌کند و بهتر است انتخاب دبیر با اجماع نمایندگان و به صورت رای گیری باشد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف بابل، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات باید تدبیر شود و این تدبیر باید از دل جلسات مستمر نمایندگان پدیدار شود.


نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران ادامه داد: همگرایی و یک دستی نمایندگان اصناف مازندران نقطه قوت مجمع نمایندگان مازندران برای حل و پیگیری مشکلات صنفی در سطوح مختلف ملی و استانی است.

ظرفیت کمی منحصربفرد مازندران در کشور
غلامرضا غضنفری عضو هیات رئیسه اتاق اصناف میاندورود و نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران نیز در این نشست گفت: وجود یک نماینده از اصناف مازندران در جمع هیات رئیسه اتاق اصناف ایران یک نقطه قوت است که باید از آن بهره ببریم.

وی افزود: اتحاد و یک دستی میان نمایندگان اصناف مازندران قطعا به پیشبرد امور در تعامل با دستگاه‌های مرتبط استان و نیز اتاق اصناف ایران کمک خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف میاندورود خاطرنشان کرد: مازندران جزو سه استان منحصر بفرد کشور است که بیش از ۱۰ نماینده دارد و باید از آن بهره ببریم.

نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران ادامه داد: انتخاب دبیر امر مثبت و مفیدی در پیشبرد امور است که باید با اجماع نمایندگان مازندران صورت گیرد.

گفتنی است در پایان، نمایندگان حاضر در این جلسه به اتفاق نظر، اتاق اصناف بابل را به عنوان «دبیرخانه» نمایندگان اصناف مازندارن و سیدعلی اکبرساداتی رئیس اتاق اصناف سوادکوه شمالی را به عنوان »دبیر» انتخاب کردند.

شایان ذکر است در این جلسه مقررشد تا زین‌پس، جلسات نمایندگان به صورت مستمر و به صورت گردشی با حضور اعضای هیات رئیسه اتاق‌های اصناف شهرهای مجاور محل برگزاری جلسات صورت گیرد تا نمایندگان ضمن اشراف بهتر به مشکلات صنفی استان مطالبات اتاق‌های اصناف استان را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 


ارسال دیدگاه