«تعیین سقف اجاره بها» طرح موفقی نبود/قیمت‌گذاری دستوری جواب نمی‌دهد
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

«تعیین سقف اجاره بها» طرح موفقی نبود/قیمت‌گذاری دستوری جواب نمی‌دهد

گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه طرح تعیین سقف برای اجاره بها موفق نبوده است، گفت: این طرح نتوانست بازده و تاثیر کافی بر روی تثبیت قیمت مسکن داشته باشد.

به گزارش مازنداصناف، کیانوش گودرزی ضمن بیان اینکه تجربه نشان داده که قیمت گذاری دستوری در زمینه اجاره خانه و مغازه و همچنین قیمت مستغلات نمی تواند مثمر ثمر باشد، بیان کرد: این طرح در مجموع بازده بالایی ندارد.

وی با بیان اینکه طرح تعیین سقف برای اجاره نیز نتوانست با موفقیت اجرا شود، ابراز کرد: این طرح از دو سال قبل اجرا شد اما نتوانست به عنوان راه حلی برای تسکین بازار اجاره مسکن مورد استفاده قرار بگیرد.

رشد مجدد قیمت مسکن 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه اواخر سال ۱۴۰۱ شاهد رشد قیمت مسکن در تهران بودیم، گفت: گمانه زنی ها حاکی از آن است که در برهه کنونی شاهد جهش اجاره بها نخواهیم بود.

گودرزی با اشاره به وضعیت کنونی بازار مسکن تهران و با بیان اینکه از خرداد ماه شاهد نقل و انتقال مستاجران خواهیم بود، بیان کرد: به نظر می رسد که وضعیت رهن و اجاره در سال جاری کمی با آرامش روبرو شود لذا باید امیدوار بود که شاهد افزایش بی رویه اجاره بها نباشیم.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ اجاره طبقات متوسط و ضعیف را دچار آسیب خواهد کرد، تاکید داشت: افزایش اجاره بها باعث کوچ به مناطق پایین تر یا حاشیه شهرها خواهد شد که تبعات منفی خود را دارد.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه