نخستین فن بازار پوشاک مازندران در آمل برگزار می‌شود
فرماندار ویژه آمل:

نخستین فن بازار پوشاک مازندران در آمل برگزار می‌شود

فرماندار آمل از برگزاری نخستین فن بازار پوشاک استان مازندران به میزبانی آمل در خردادماه امسال خبر داد.

به گزارش مازنداصناف، سید عباس حسینی فرماندار آمل بعدازظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین فن بازار پوشاک استان مازندران با اشاره به اینکه در استان مازندران پوشاک و تولید پارچه از قدمت بالایی برخوردار است و به نوعی مازندران خواستگاه تولید پارچه و پوشاک به شمار می‌رود، بیان کرد: امروز تولیدکنندگان بسیاری در استان مازندران وجود دارند که در حجم انبوه تولیدات مورد نیاز کشور را تأمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرکزیت تولید پارچه باید به استان مازندران باز گردد، اظهار کرد: امروز نساجی‌های مستقر در آمل، قائم شهر و دیگر شهرستان‌های مازندران باید در طی یک زنجیره تولیدی، بتوانند در حوزه تولید پوشاک ارزش آفرینی کرده و نیازهای کشور را از طریق زنجیره تولید مازندران تأمین کنند.

حسینی با اشاره به اینکه زنجیره ارزش پوشاک در حوزه اقتصادی بسیار اهمیت دارد و به نظر باید در مازندران یک متولی جدید پیدا کند، اظهار کرد: ما دارای قدمت بسیاری در حوزه پوشاک هستیم و نباید به عنوان مصرف کننده در این بخش دیده شویم.

وی با تاکید بر اینکه نخستین فن بازار پوشاک استان مازندران با همکاری فرمانداری شهرستان آمل و جهاد دانشگاهی این استان خردادماه به میزبانی آمل برگزار می‌شود، تصریح کرد: ایجاد حلقه اتصال میزان تولید کنندگان پارچه، طراحان لباس و نیز تولیدکنندگان پوشاک از اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

تولید پوشاک در مازندران مغفول مانده است

محمدرضا یوسفی مهر رئیس جهاد دانشگاهی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مساله تولید پوشاک در استان مازندران مغفول مانده و مازندران در این بخش مصرف کننده است، اظهار کرد: بیشترین تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی مازندران به حوزه پوشاک اختصاص یافته است و سهم مازندران در دریافت تسهیلات مشاغل خانگی پوشاک در رتبه پنجم و ششم کشور است اما جایگاه اقتصادی این حوزه در مازندران مشخص نشده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات در این حوزه نتوانسته است ایجاد ارزش کرده و صرفه اقتصادی بالایی ایجاد کند، بیان کرد: مازندران بیشترین دانشجویان طراحی دوخت کشور را نیز داراست از این‌رو باید این زنجیره اقتصادی در مازندران فعال شده و به خواستگاه تولید پوشاک کشور تبدیل شویم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه