پای بازار گل‌وگیاه در مازندران لنگ می‌زند/رونق تولید در گرو احداث شهرک گلخانه‌ای
در جلسه ستاد توسعه کشت گلخانه‌ای مازندران مطرح شد؛

پای بازار گل‌وگیاه در مازندران لنگ می‌زند/رونق تولید در گرو احداث شهرک گلخانه‌ای

در حالی مازندران استان پیشرو در تولید گل و گیاهان زینتی شناخته شده است که علیرغم تولید با کیفیت در گل و گیاه اما بازار مناسب برای فروش وجود ندارد و این استان از داشتن یک شهرک گلخانه‌ای، محروم است.

به گزارش مازنداصناف، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در جلسه ستاد توسعه کشت گلخانه ای استان گفت: مازندران استان پیشرو در تولید گل و گیاهان زینتی شناخته شده است و در آینده گلخانه های استان توسعه پیدا خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: باید ساماندهی گلخانه های استان را در دستورکار قرار دهیم و به عنوان نمونه می توان گفت شهرستان جویبار به عنوان شهر گلخانه شناخته شده است.
 
عنایتی با بیان اینکه گلخانه ها به عنوان ظرفیت اقتصادی مطرح می شوند، ادامه داد: تولید با کیفیت در گل و گیاه داریم اما بازار مناسب برای فروش نداریم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: تامین منابع سرمایه گذاری در توسعه کشت گلخانه ها بسیار مهم است.

مازندران فاقد شهرک گلخانه‌ای است
حسن خیریان‌پور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران در جلسه ستاد کشت گلخانه‌ای استان اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای از اهمیت ویژه ای در مازندران برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه مازندران در سه زمینه می‌تواند توسعه کشت‌های گلخانه‌ای داشته باشد، گفت: کشت گل و گیاه، صیفی‌جات و لیموترش را می توان به صورت گلخانه‌ای در استان گسترش داد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای محاسن متعددی دارد که می‌توان به اشتغالزایی، ارزآوری و درآمدزایی، تقلیل مصرف آب، استحصال محصول بیشتر و تولید کیفی محصول اشاره کرد.
 
 خیریان‌پور ادامه داد: مازندران فاقد شهرک گلخانه‌ای است و باید امسال بر روی این موضوع تمرکز جدی داشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: امسال می‌توانیم هدف‌گذاری مطلوبی در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای داشته باشیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران بیان کرد: سازمان نظام مهندسی در صدور مجوز گلخانه‌ها بسیار خوب عمل کرد و با عزم جدی زمان صدور مجوزها را کاهش داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه