مرغ‌های موجود در مرغداری‌های مازندران راستی‌آزمایی می‌شود/آرامش بازار مرغ همدلی مرغداران و اتحادیه‌ها را می‌طلبد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مرغ‌های موجود در مرغداری‌های مازندران راستی‌آزمایی می‌شود/آرامش بازار مرغ همدلی مرغداران و اتحادیه‌ها را می‌طلبد

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه آرامش بازار مرغ، همدلی مرغداران، کشتارگاه ها و اتحادیه‌ها را می‌طلبد؛ گفت: فهرست مرغداران را فردا تهیه و شناسایی می‌کنیم و بر این اساس مرغ‌های موجود در مرغداری‌ها، راستی آزمایی می‌شود.

به گزارش مازنداصناف، طی روز جاری و با هدف تامین مرغ استان مازندران و تهران و کنترل قیمت مرغ زنده و آماده طبخ، جلسه فوق‌العاده قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی مازندران به ریاست حسن عنایتی کلیجی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و باحضور معاونین و مدیران ستادی و انجمن کشتارگاه‌ها و اتحادیه مرغداران استان برگزار شد.

عنایتی کلیجی در جلسه فوق العاده قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی مازندران، بر تامین مرغ و همراهی همه مرغداران و تولیدکنندگان در راستای تامین امنیت غذایی استان و کشور تاکید کرد.

وی هشدار داد درصورتیکه شاهد همراهی مرغداران و تولیدکنندگان نباشیم، قطعاً شاهد رکود بازار و تولید و ضرر سنگین مرغداران خواهیم بود که به نفع اقتصاد صنعت طیور استان نیست.

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خاطرنشان کرد:  با توجه به تعطیلات چند روزه ای که در پایان هفته در پیش داریم باید با تلاش و جدیت نسبت به تامین و توزیع گوشت مرغ اقدام کنیم.

وی ادامه داد: صنعت مرغ مازندران را باید حفظ کنیم و در این راه همدلی مرغداران، کشتارگاه ها، اتحادیه‌ها و مسوولین استانی را می‌طلبد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: بازرسین ما به صورت نامحسوس در کشتارگاه‌ها و سطح شهر حضور فعال دارند و با هرگونه تخلف برخورد قانونی می‌کنند.

وی تصریح کرد: فهرست مرغداران را فردا تهیه و شناسایی می‌کنیم و بر این اساس مرغ‌های موجود در مرغداری‌ها را راستی آزمایی کرده تا مرغ به اندازه کافی وارد بازار استان مازندران و تهران شود.

لزوم همراهی دستگاه‌های قضایی، نظامی و امنیتی برای کنترل قیمت مرغ در بازار
 
سید محمد جعفری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران نیز در جلسه فوق العاده قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: مقرر شد جلسات قرارگاه امنیت غذایی تا رسیدن بازار به تعادل به طور منظم برگزار شود.

وی ادامه داد: پشتیبانی امور دام مرغ زنده خریداری کند تا تامین گوشت مرغ داشته باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: باید قیمت مرغ زنده در کشتارگاه و گوشت مرغ آماده به طبخ را مدیریت کنیم و جدیت زیادی در برخورد با افزایش قیمت داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید همراهی استانی برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ داشته باشیم و به تنهایی نمی‌توان با متخلفان برخورد کرد و نیازمند همراهی و همکاری سایر عوامل و نهادهای قضایی، نظامی و انتظامی هستیم.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: قیمت مرغ نباید از ۷۳ هزار تومان فراتر رود و بیشتر از این قیمت پرونده  تعزیرات حکومتی تشکیل خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: مازندران علاوه بر نیاز مصرف مرغ داخل استان، مرغ استان تهران را هم تامین می‌کند و با توجه به در پیش بودن تعطیلات پایان هفته، تامین گوشت مرغ در استان بویژه غرب استان را می طلبد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه