ورود ۱۲ هزار فروشگاه زنجیره ای کشور برای خرید برنج مازندران/۲ هزار تن برنج کشاورزان توسط پایانه صادرات آمل خریداری می‌شود
مدیرعامل مرکز تجارت بین المللی و پایانه صادرات برنج کشور:

ورود ۱۲ هزار فروشگاه زنجیره ای کشور برای خرید برنج مازندران/۲ هزار تن برنج کشاورزان توسط پایانه صادرات آمل خریداری می‌شود

یزدان پناه، مدیر مرکز پایانه صادرات برنج کشور با بیان اینکه طی ۳ روز اخیر بیش از 200 تن برنج از مردم استان خریداری شده است، گفت: انجمن تامین کنندگان برنج ایران با نمایندگان هشت فروشگاه زنجیره ای کشور که در سطح کشور بیش از ۱۲ هزار شعبه دارند، وارد بازار برنج استان شدند.

به گزارش مازنداصناف، سیداسماعیل یزدان پناه مدیرعامل مرکز تجارت بین المللی و پایانه صادرات برنج کشور در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن قدردانی از ورود به موقع سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران، اظهار کرد: با رونق نسبی بازار برنج، دغدغه کشاورزان در فروش و کمبود نقدینگی از بین می رود.

وی با ذکر این نکته که همزمان با گرم شدن هوا خطر آفت زدگی برنج دپو شده در انبار شالیکوبی ها که دغدغه جدی کشاورزان و بازرگانان مازندران شده است، افزود: با توجه به توافق صورت گرفته به طور یقین تا ۱۰ روز آینده با رونق بازار، ضمن بر طرف شدن دغدغه کشاورزان، انگیزه آنان برای ادامه کشت و کار دوچندان می شود.

مدیرعامل مرکز تجارت بین المللی و پایانه صادرات برنج کشور، خاطرنشان کرد: شالیکاران مازندران در حال حاضر سخت مشغول کشت و کار هستند و بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران اکنون حدود نیمی از زمین های شالیزاری استان نشا کاری شده است.

یزدان پناه تاکید کرد: انجمن تولید کنندگان و تامین کنندگان برنج ایران با نمایندگان هشت فروشگاه زنجیره ای کشور به عنوان بخش خصوصی که در سطح کشور بیش از ۱۲ هزار شعبه دارند، وارد بازار برنج استان شدند.

وی با عنوان اینکه طی ۳ روز اخیر بیش از 200 تن برنج از مردم استان خریداری شده است، عنوان کرد: مردم با مراجعه به پایانه بین المللی برنج نمونه های برنج خود را تحویل ما دادند و با حضور در شالیکوبی های سطح استان برنج مردم را خریداری کردیم.

مدیرعامل مرکز تجارت بین المللی و پایانه صادرات برنج کشور، با بیان اینکه ۲ هزار تن برنج کشاورزان توسط این مرکز از مردم استان خریداری می شود؛ ادامه داد: این مهم با حضور در انبار کارخانه های شالیکوبی سطح استان انجام می شود.

یزدان پناه متذکر شد: فروشگاه های زنجیره ای از روز گذشته وارد بازار شدند و خرید برنج را در سطح کارخانجات آغاز کردند و از دیروز در حال خرید برنج هستند و تا جمع آوری کامل برنج در سطح استان این اقدام ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
 


ارسال دیدگاه