تمام برنج کشاورزان مازندرانی توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور خریداری می‌شود
در نشست استاندار مازندران با انجمن تامین برنج ایران:

تمام برنج کشاورزان مازندرانی توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور خریداری می‌شود

در نشست استاندار با انجمن تامین برنج ایران تاکید شد تا در اقدامی مهم از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای بخش قابل توجهی برنج کشاورزان را خریداری کنند.

به گزارش مازنداصناف، سیدمحمود حسینی‌پور در نشستی از اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران خواست برای خرید برنج کشاورزان استان اقدام عملی جدی بعمل آورند که آنان نیز در جهت خروج از رکود فروش برنج در بازار؛ انتظار استاندار را اجابت کردند و پذیرفتند تا در اقدامی مهم و موثراز طریق فروشگاه های زنجیره ای کشور تا بخش قابل توجهی برنج کشاورزان را خریداری نمایند.

همچنین به منظور ایجاد زیرساختهای لازم، حمایت اصولی و تنظیم برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مقرر گردید کارگروهی متشکل از اعضای انجمن و استانداری مازندران تشکیل و با دعوت از مراکز مرتبط نسبت به برگزاری جلسات اقدام شود.

همچنین مقرر شد؛ پایانه بین المللی برنج در این راستا بطور جدی وارد میدان شود.

همچنین با تاکید استاندار مقرر شد، از سال آینده بخش خصوصی همراه با نخبگان، متخصصان و محققان این حوزه با تمرکز بر این موضوع؛ کیفیت و بهره وری تولید محصول برنج ارتقاء یابد و روش هایی دنبال شود تا از ابتدای کار به کشاورزان کمک شود.

استاندار مازندران گفت: زیرساخت ها در این استان برای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به هاب صادرات صنعت برنج در منطقه CIS آماده است.

حسینی‌پور ضمن تاکید بر ظرفیت‌های مازندران در حوزه کشت و تولید برنج، افزود: صنعت برنج اهمیت ویژه‌ای برای استان‌های شمالی به ویژه مازندران دارد و توجه به این صنعت می‌تواند در زمینه توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و امنیت غذایی کشور اثرگذار باشد.

استاندار مازندران تصریح کرد: صنعت برنج نیازمند توجه است و ضمن سرمایه‌گذاری برای توسعه آن باید مشکلات پیش روی آن مرتفع و آسیب‌هایی که متوجه آن شده ترمیم شود.

وی تاسیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران را فرصتی مغتنم برای این بخش دانست و اعلام کرد: استانداری مازندران از برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری اعضای انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران در صنعت برنج که به توسعه کیفی و کمی تولید برنج و همچنین ارتقاء بهره وری این محصول منتهی می‌شود، استقبال می کند.

این مسئول در ادامه بر استفاده از ظرفیت انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران در حوزه سیاست‌گذاری تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی می‌تواند در حوزه‌هایی که دولت امکان حضور و فعالیت ندارد، مسولیت را برعهده گرفته و موثر عمل کند.

حسینی‌پور با تاکید بر ایجاد کارگروه مشترک میان استانداری مازندران و انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران، تصریح کرد: این کارگروه ماموریت دارد مشکلات و موانع را بررسی و با شناسایی توان و ظرفیت‌ها، در قالب برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

استاندار مازندران، تلفیق تخصص، سرمایه، دانش و تجربه بخش خصوصی با حمایت و راهبری دولت را فرصتی مناسب برای توسعه تولید محصولات کشاورزی به ویژه در حوزه محصول برنج دانست و گفت: برای مقدمه بخشی از برنامه‌ها در صنعت برنج به صورت نمونه توسط انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران اجرایی و پس از شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها توسط کارگروه مشترک برنامه‌های میان و بلند مدت بر اساس اهداف تعیین شده طراحی می‌شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه