بی‌توجهی دولت به برنج انبار شده در شالیکوبی‌های مازندران/ آفت در کمین برنج ایرانی است
نماینده مردم آمل در مجلس مطرح کرد:

بی‌توجهی دولت به برنج انبار شده در شالیکوبی‌های مازندران/ آفت در کمین برنج ایرانی است

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از بی‌توجهی دولت در تولید برنج و انبار آن در کارخانه‌های شالیکوبی انتقاد کرد.

به گزارش مازنداصناف، رضا حاجی پور در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اشاره به عدم توجه دولت در مورد برنج انبار شده در کارخانه‌های شالیکوبی، گفت: برنج از جمله محصولات کشاورزی  اقتصادی محسوب می‌شود که در ایران به عنوان کالای مهم و استراتژیک شناخته شده است، برای حفاظت از امنیت غذایی در کشور توجه به آن لازم و ضروری است؛ این محصول در دو مرحله برداشت می‌شود که در مرحله دوم متاسفانه شلتوک یا چلتوک برنج در کارخانه‌های شالیکوبی باقی مانده  و بفروش نرسیده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور،گفت: جناب آقای رییسی آیا امسال که به سال مهار تورم و رشد تولید نام گرفته است اعتقادی به تولید محصولات کشاورزی دارید؟ آیا اعتقاد دارید که برنج یک کالای استراتژیک است یا خیر؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: چرا برنج در کارخانه‌های شالیکوبی باقی مانده و به مرز آفت زدگی رسیده است و هیچکدام از وزرای مربوطه از وزیر جهادکشاورزی گرفته تا وزیر صمت به این مسئله ورود نداشته‌اند، انتظار می‌رفت معاون اول رییس جمهور این مسئله را به صورت جدی پیگیری کند؛ متاسفانه گویا چندان این موضوع برای مسئولان دولتی اهمیت نداشته است.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر برنج از برنج کاران تا یک ماه آینده خریداری نشود بر اثر گرما، رطوبت و آفت از بین می‌رود و هیچگونه قابلیت مصرف نخواهد داشت؛ امروز به داد برنجکاران برسید.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در رابطه با سیاست‌های حمایتی دولت از شالیکاران تاکید کرد: امروز برنجکاران نیازمند تقویت سیاست‌های حمایتی دولت هستند تا شاهد افزایش انگیزه برنج کاران و تحقق خودکفایی در بخش کشاورزی باشیم.

حاجی پور با تاکید به اینکه کارخانه‌های شالیکوبی انبار برنج شده است، گفت: دولت باید تدابیر چاره‌ساز را در خصوص فروش فوری برنج اعمال کند، در سال‌های گذشته عدم فروش برنج، برنجکاران را به مرز بحران رساند، اگر امروز دولت به داد برنج کاران نرسد بی تردید این بحران تکرار خواهد شد .

حاجی پور با بیان اینکه، مقام معظم رهبری بارها روی موضوع حمایت از تولید داخلی و تولید محصولات کشاورزی تاکید داشتند،افزود: چرا دولت سیزدهم نسبت به مسئله حمایت از کشاورزی توجه جدی ندارد و امروز این بی توجهی در بحث حمایت از تولید برنج که کالای استراتژیک محسوب می شود، وجود دارد. باید دولت تدابیری در این زمینه اتخاذ کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه