20 هزار کارگر ساختمانی مازندران چشم انتظار پذیرش تامین اجتماعی/دستمزد مصوب هیچ همخوانی با تورم ندارد
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران اعلام کرد:

20 هزار کارگر ساختمانی مازندران چشم انتظار پذیرش تامین اجتماعی/دستمزد مصوب هیچ همخوانی با تورم ندارد

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با بیان اینکه ۲۰هزار کارگر ساختمانی مازندران در لیست انتظار جهت پذیرش تامین اجتماعی قرار دارند، گفت:متاسفانه میزان افزایش فعلی هیچ تناسبی با تورم و سبد هزینه معیشتی کارگران ندارد.

به گزارش مازنداصناف، سیدهادی ساداتی رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما با انتقاد از تصمیم شورای عالی کار در خصوص تعیین دستمزد کارگران، اظهار کرد: حقوق و دستمزد یکی از مشکلات عدیده حاکم بر جامعه کارگری ما است و متاسفانه میزان افزایش فعلی هیچ تناسبی با تورم و سبد هزینه معیشتی کارگران ندارد.

وی افزود: معیشت کارگران جدای از معیشت مردم نیست و لذا سختی شرایط کنونی با توجه به نرخ تورم مشهود است که حداقل انتظار ما از دولت، توقف تورم است.

نگاه‌های چندگانه تامین اجتماعی به جامعه کارگری پذیرفتنی نیست

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران، خاطرنشان کرد: مشکلات بیمه‌ای یکی از مشکلات عدیده جامعه کارگری است بنحوی که بیمه برخی از جامعه کارگری را اصلا نمی‌پذیرد، برخی را با شرایطی می‌پذیرد و بخشی را می‌پذیرد و نگاه‌های چند گانه‌ای در این خصوص در بیمه وجود دارد.

20 هزار کارگر ساختمانی مازندران چشم انتظار پذیرش تامین اجتماعی!

این مسئول ادامه داد: گروه‌های سرانه‌ای جامعه کارگری بیشترین چالش و مشکل را با بیمه دارند؛ چرا که بخشی از دستورالعمل‌های فرا قانونی وجود دارد که آسیب فراوانی به این قشر را وارد کرده است.

ساداتی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان جامعه نزدیک به 70 هزار نفری کارگران ساختمانی مازندران کمتر از ۴۰ هزار نفر است؛ اعلام کرد: بیش از دو سال است که در تلاش برای اصلاح ماده ۵ قانون بیمه هستیم که اکنون با گذشت سه ماه از تصویب آن هنوز عملا اجرایی نشده است و از پذیرش کارگران ساختمانی در لیست انتظار در بیمه خبری نیست که در استان مازندران تعداد این کارگران بالغ بر ۲۰ هزار نفر است.

حذف اطلاعات و عدم امکان پرداخت حق بیمه درسر این روزهای کارگران

وی افزود: در پی اختلال سایت بیمه تامین اجتماعی ارتباط این سازمان با برخی دستگاه‌ها نظیر آموزش فنی و حرفه‌ای قطع شد و حذف برخی از اطلاعات سبب بروز مشکلات فراوانی برای برخی از کارگران به موجب حذف آنان از لیست بیمه و عدم امکان پرداخت حق بیمه شده است.

لزوم تحقیق و تفحص بر مصارف و منابع تامین اجتماعی از سوی مجلسی‌ها

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران، اذعان کرد: خواسته جامعه کارگری نظارت بر مصارف و منابع تامین اجتماعی است و از نمایندگان مجلس انتظار داریم تحقیق و تفحص را راه بیندازند تا راستی آزمایی صورت گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه