فعالیت ۲۱ بازار عرضه ماهی در مازندران/ عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت بازار است
مدیرکل شیلات مازندران اعلام کرد؛

فعالیت ۲۱ بازار عرضه ماهی در مازندران/ عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت بازار است

کریم زاده، مدیرکل شیلات مازندران از فعالیت و برپایی ۲۱ بازار عرضه مستقیم ماهی با نرخ ارزان تر در استان خبر داد.

به گزارش مازنداصناف، قاسم کریم زاده  با اشاره به فعالیت ۲۱ بازار عرضه مستقیم ماهی در مازندران اظهار کرد: ۲۱ بازار فروش مستقیم ماهی در استان داریم که شش بازار اصلی و ۱۵ بازار به صورت سنتی است و زمانی که صید انبوه باشد قیمت آبزیان دریایی کاهش پیدا می کند.

وی گفت: به عنوان نمونه دیشب صید انبوه در جامعه صیادی استان را شاهد بودیم و قیمت امروز با روزهای گذشته متفاوت خواهد بود و شاهد کاهش قیمت ماهی در بازار خواهیم بود.

مدیرکل شیلات مازندران خاطرنشان کرد: با تصمیماتی که اتخاذ شد به این نتیجه رسیدیم عرضه مستقیم ماهی در همان تعاونی پره که صید انجام می شود صورت گیرد.

وی ادامه داد: تصمیم بر آن شد برای صیادانی که همراه باشند و آبزیان را با قیمت کمتری به شهروندان ارائه کنند سیاست تشویقی در نظر بگیریم به گونه ای که زمان صید را برای آنان چند روز افزایش می‌دهیم.

مدیرکل شیلات مازندران خاطرنشان کرد: سالانه ۱۱۵ هزار تن تولید ماهی داریم که ۶ هزار میلیارد تومان ارزش اقتصادی این میزان تولید است.

کریم زاده گفت: قیمت ماهی به عرضه و تقاضا برمی گردد و هر زمان میزان فراوانی صید را داشته باشیم قیمت کاهش و هر زمان حداقل صید را داشته باشیم قیمت ماهی افزایش پیدا می کند.

گفتنی است  صیادان مازندران تاکنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی صید کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه