انتقاد اتاق اصناف قائمشهر از روند برپایی نمایشگاه بهاره تا گلایه از عدم حمایت مسئولان/انتظار اصناف از دستگاه‌ها لحاظ مرقانون و برخورد با قانون گریزان است
رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر مطرح کرد:

انتقاد اتاق اصناف قائمشهر از روند برپایی نمایشگاه بهاره تا گلایه از عدم حمایت مسئولان/انتظار اصناف از دستگاه‌ها لحاظ مرقانون و برخورد با قانون گریزان است

قلی‌زاده رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر با انتقاد از روند برپایی نمایشگاه فروش بهاره در محل نمایشگاه بین المللی این شهرستان بدون هماهنگی با اتاق اصناف؛ گفت: علیرغم ایرادات متعدد وارده به این نمایشگاه از فروش اجناس دست دوم گرفته تا اجاره 80 درصد از غرفه‌ها به افراد فاقد پروانه کسب اما متاسفانه حمایت‌ مورد انتظار از اتاق اصناف صورت نگرفت.

به گزارش مازنداصناف، کیومرث قلی‌زاده رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما با انتقاد از روند اجرا و برپایی نمایشگاه فروش بهاره در قائم‌شهر، اظهار کرد: آنچه مورد انتقاد من و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف است به روند برپایی نمایشگاه بهاره در محل نمایشگاه بین المللی قائم‌شهر باز می‌گردد.

 

وی افزود: همان‌گونه که مستحضرید همه ساله در دونوبت در سطح کشور و  استان مازندران نمایشگاه فروش بهاره و پاییزه برگزار می‌شود و نکته حائز اهمیت همانگونه که از نام آن مشخص است این نمایشگاه‌ها می‌بایست محل نمایش باشد نه مکانی برای فروش.

 

 رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر، خاطرنشان کرد: در شهرستان قائمشهر به جهت وجود نمایشگاه بین المللی همه ساله نمایشگاه‌های متعددی برگزار می‌شود که با فروش اقلام متنوع جهت کمک به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر این نمایشگاه در دونوبت بهار وپاییز برگزار می‌شود.

 

این مسئول صنفی، تصریح کرد: متاسفانه در حالی امسال نیز این نمایشگاه بدون حضور و نظارت اداره صمت و  اتاق اصناف در حال برگزاری است که قانون‌‍گذار برگزاری هرگونه نمایشگاه فروش بهاره و پاییز را به اتاق اصناف و ادارات صمت محول کرده است و متاسفانه قانون گریزی را در امر برپایی نمایشگاه فروش بهاره در محل نمایشگاه بین المللی قائم‌شهر را شاهد هستیم.

قلی‌زاده عنوان کرد: عوامل مختلفی برای اعتراض و انتقاد اتاق اصناف در این خصوص وجود دارد که اولا بخاطر عدم ارتباط با اتاق اصناف به عنوان متولی بازار در امر برپایی نمایشگاه، دوم قانون گریزی مسئول برپایی نمایشگاه که می‌بایست حتما به اتاق اصناف مراجعه و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌داد، سوم فقدان نظارت بر اجناس و تعیین قیمت کالا که متاسفانه هیچ یک صورت نگرفت، چهارم در فضای نمایشگاه وجود مواد غذایی غیربهداشتی مشاهده شده که تهدیدی برای سلامت بازدیدکنندگان و غرفه داران محسوب می‌شود، پنجم اینکه حدود 80 درصد از غرفه داران این نمایشگاه فاقد جوازکسب و شناسه بوده و عمدتا از دستفروشان سطح شهر هستند.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه بازار همواره در تمامی اتفاقات و وقایع انقلاب اسلامی پیشگام بوده و در تمامی امور به کمک دولت و دولتمردان شتافته است و نقش بازار  در ایام کرونا غیرقابل انکار است؛ اما متاسفانه با برپایی این نمایشگاه آسیب جدی به قشر زحمتکش و شریف بازاریان قائم‌شهر وارد کرده است.

 رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر، ادامه داد: با توجه به اینکه بازاریان ما دارای پروانه کسب هستند و در طول سال عوارض و مالیات پرداخت می‌کنند، انتظار داشتند که در زمان برپایی نمایشگاه حداقل از کسبه دارای جواز کسب استفاده شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

این مسئول صنفی، فقدان نظارت منسجم بر روند برپایی نمایشگاه و عدم تعیین قیمت و درصد تخفیفات کالاها بر مبنای فاکتور خرید را از ایرادات وارده به این نمایشگاه برشمرد و  گفت: یکی دیگر از ایرادات وارده به این نمایشگاه فروش اجناس استوک، دست دوم و تاناکورایی استفاده شده است که این امر در شأن و منزلت خریداران و بازدیدکنندگان این نمایشگاه نیست.

 

قلی‌زاده خاطرنشان کرد:  با توجه به تمام اطلاع رسانی‌ها به مسئولان امر اما متاسفانه کمی ناملایماتی و نامهربانی را شاهد هستیم و حمایت جدی از اتاق اصناف در این رابطه نشده است.

 

وی اذعان کرد: اتاق اصناف انتظار دارد مسئولان و ادارات مرتبط همواره و در همه حال، قانون را سرلوحه خود قرار دهند و در مواردی که نیاز به هماهنگی با اتاق اصناف است، اتاق اصناف و هیات رئیسه با تمام وجود در خدمت آنان خواهد بود و ما خواستار آن هستیم که شهری پویا، بازار و اقتصادی سالم و بدور از هرگونه تنش داشته باشیم.

 

  رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر، متذکر شد: امیدورایم در نمایشگاه‌های آتی این همدلی و هماهنگی را در بین مسئولان شهر قائم‌شهر شاهد باشیم تا  افراد سودجو و فرصت طلب از موقعیت‌های مختلف سوء استفاده نکنند و مسئولان شهری را وسیله‌ای برای قانون گریزی خویش قرار ندهند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 


ارسال دیدگاه