واسطه ها مرکبات ۳ هزار تومانی را ۱۸ هزار تومان می فروشند
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

واسطه ها مرکبات ۳ هزار تومانی را ۱۸ هزار تومان می فروشند

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: مرکباتی که کیلویی سه هزار تومان از باغدار خریداری شد در سورتینگ ها و توسط واسطه ها تا ۱۸ هزار تومان فروخته می شود.

به گزارش مازنداصناف، منصورعلی زارعی رشد اقتصادی را عامل نجات دهنده کشور ذکر کرد و گفت: رشد اقتصادی با سرمایه گذاری و اشتغال محقق می شود و باید موانع فرا روی را حل کرد.

وی کشاورزی را مهمترین بخش اقتصاد استان بیان کرد و گفت: ارزش افزوده بخش کشاورزی در مازندران بالا است و ۱۵ درصد اشتغال در بخش کشاورزی، ۵۱ درصد در بخش خدمات و مابقی در حوزه صنعت است.

وی با اشاره به ناترازی در حوزه اشتغال بخش های مختلف، ضریب کشاورزی را در استان به شدت پایین توصیف کرد و گفت: این در حالیست که مازندران رتبه اول تولید مرغ و گوشت را در کشور دارا است.

زارعی با عنوان این که بیشتر تسهیلات در حوزه سرمایه در گردش هزینه می شود، افزود: مهم برای ما تولید است و باید در این حوزه سرمایه گذاری کرد.

این نماینده مجلس نرخ مشارکت اقتصادی را در استان ۴۵ درصد و میانگین کشوری را ۴۱ درصد برشمرد و گفت: باید مشخص شود که این نرخ در چه بخش هایی رشد داشته که مسئولان امر آمار می دهند.

وی از دپوی مرکبات در سورتینگ ها انتقاد کرد و گفت: مرکبات از کشاورزی کیلویی سه تا پنج هزار تومان خریداری شد و اکنون در سورتینگ ها با قیمت ۱۸ هزار تومان به فروش می رسد که به کشاورزی لطمه زده شده است.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه