بی میلی فروشگاه‌ها برای خرید برنج داخلی در یک سال گذشته/ قیمت دستوری عامل شوک بود
مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران:

بی میلی فروشگاه‌ها برای خرید برنج داخلی در یک سال گذشته/ قیمت دستوری عامل شوک بود

یزدان پناه، مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران گفت: قیمت های دستوری به بازار برنج شوک وارد کرد و سبب شد تا خرید برنج داخلی از دستور فروشگاه‌های زنجیره‌ای خارج شود.

به گزارش مازنداصناف، اسماعیل یزدان پناه با اظهار این که برنامه داریم آمل و مازندران به عنوان هاب برنج خاورمیانه معرفی شود، افزود: در سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی، افزایش تورم و نقدینگی، برنج از روند افزایش قیمت جا ماند اما با فروکش کردن کرونا و بازگشایی تالارها، شاهد افزایش مصرف برنج و قیمت آن بودیم.

وی با بیان این که سال گذشته تا کیلویی ۶۰ هزار تومان برنج طارم خریداری می شد، گفت: اعلان ها و قیمت های درستوری سبب شوک به بازار برنج شده است و در سال زراعی جدید به دلیل عدم اعلام قیمت، فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ تمایل به خرید برنج داخلی ندارند.

وی افزود: عدم خرید برنج داخلی سبب شد تا سرمایه ها برای خرید برنج خارجی سوق داده شود در حالی باید برنامه ریزی مناسبی در این حوزه صورت گیرد.

یزدان پناه از تفاهم برای صادرات برنج استان به کشورهای مختلف نظیر لبنان خبر داد و گفت: همچنین تاکنون دو هزار تن برنج از نرخ ۷۰ هزار تومان به بالا در پایانه برنج خریداری کردیم و خوشبختانه بازار از رکود خارج شده است.

مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران اظهار امیدواری کرد تا بازار برنج به سمت رونق رود و گفت: اگر نرخ های دستوری حاکم باشد دوباره در بازار برنج با چالش روبرو می شویم.

بیش از ۴۰ درصد برنج مورد نیاز کشور در مازندران تولید می شود.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه