نبود سردخانه علت اساسی گرانی انواع فرآورده‌های گوشتی در غرب مازندران/هرگونه مماشات مسوولان ناظر با فروشندگان متخلف قابل بخشش نیست
فرماندار چالوس:

نبود سردخانه علت اساسی گرانی انواع فرآورده‌های گوشتی در غرب مازندران/هرگونه مماشات مسوولان ناظر با فروشندگان متخلف قابل بخشش نیست

فرماندار چالوس گفت : نبود سردخانه در غرب مازندران یکی از علت های اساسی افزایش قیمت انواع فرآورده های گوشتی در این خطه گردشگرپذیر استان است که برای رفع این نارسایی تدبیری اندشیده شود.

به گزارش مازنداصناف، علی قاسمی روز دوشنبه در جریان بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و هیات همراه از بازار میوه و تره بار چالوس، افزود : متاسفانه بخش عمده ای از اقلام غذایی به ویژه فرآوردهای گوشتی از دیگر نقاط مازندران حتی خارج از این استان تامین می شود که این فرآیند سبب افزایش قیمت تمام شده گوشت مرغ و گوشت قرمز می شود و بنابراین ضرورت دارد در این حوزه برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی بستر را فراهم کنیم .

وی افزود: قاچاق دام زنده مساله مهم دیگری است که روی افزایش قیمت گوشت این منطقه تاثیر گذاشت چرا که آنچه فروشندگان گوشت در روند بازدیدهای میدانی گزارش دادند در باره همین موضوع بوده به عبارتی آنان حرفشان این بود دام های زنده را از ورامین تهران با قیمت هر کیلویی ۱۰۵ هزار تومان خریداری می کردند و اکنون به علت حضور دلالان از کردستان و خرید هر کیلو به قیمت ۱۴۰ هزار تومان در محل عرضه دام دیگر قادر به فروش دام به قصابان منطقه نیستند و متاسفانه برابر گزارش ها این دام ها به دیگر کشورهای همجوار عراق و سوریه صادر می شود.

فرماندار چالوس با تاکید بر آنکه برخورد با این موضوع نیازمند عزم و اراده مسوولان سطوح ملی است ، گفت: هم اینک برآیند این بازدید ها نشان داد هر فروشنده گوشت که خود دامدار بوده هر کیلو گوشت را کمتر از هم صنف خود می فروشد درحالی که دیگر فروشندگان گوشت قیمت هر کیلو گوشت حدود ۳۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان عرضه می کنند که متاسفانه این رویه سبب شده تا توان خرید مردم پایین آمده و با نارضایتی اغلب شهروندان این شهر همراه باشد.

نبود سردخانه علت  اساسی افزایش قیمت انواع فرآورده های گوشتی درغرب مازندران است قاسمی با قدردانی از پیگیری و دغدغه استاندار مازندران نسبت به برگزاری نشست های ویبیناری فرمانداران بابت توزیع مرغ منجمد در استان خاطرنشان کرد : هم اینک در ماه جاری مرغ با قیمت هر کیلو ۴۲ هزار تومان بدون هیچگونه محدودیتی در این شهرستان توزیع می شود منتهی فرآیند توزیع باید براساس یک نظام هدفمند که عادلانه باشد به عبارتی باید عاملان مباشران معرفی شوند در جغرافیای متعددی این شهرستان این کالای اساسی توزیع شود و انحصاری نباشد که فساد به بار بیاورد.

این مسوول خواستار نظارت و برخورد جدی مسوولان امر با گرانفروشی و احتکار در بازار شد و تاکید کرد : هرگونه مماشات و کوتاهی مسوولان ناظر با فروشندگان متخلف اقلام غذایی در این شهرستان قابل بخشش نیست و باید برابر قانون با متخلفان برخورد شود.

نبود سردخانه علت  اساسی افزایش قیمت انواع فرآورده های گوشتی درغرب مازندران است

در بازدید های میدانی از ۲۵ واحدهای صنفی که اغلبشان فرآورده های گوشتی بودند ،برای سه مورد به خاطر نزدن اتیکت و گرانفروشی از سوی مسوولان صمت و تعزیرات حکومتی شهرستان پرونده سازی و بنا است برابر قانون این افراد متخلف جریمه شود.

در جریان بازدید از میدان میوه و تره بار قیمت هرکیلو مرغ حدود ۶۸ هزار تومان ، سیب ۶۵ هزار تومان و پیاز ۳۵ هزار تومان عرضه می شد که بنا به دستور فرماندار برای فروشندگان این اقلام به جرم گرانفروشی پرونده سازی و قرار است در وقت مقتضی برای آن ها از سوی مسوولان دستگاه های مرتبط جریمه اعمال شود.

برابر آمار روزانه مقدار ۱۵ تن مرغ و مقدار سه تن گوشت قرمز در شهرستان چالوس می شود که بنا به گفته شماری از فروشندگان گوشت قرمز مقدار فروش این کالا به علت گران شدن و پایین آمدن سطح توان خرید مردم از عرضه یک تن در روز هم اینک به ۱۰۰ کیلو تا ۲۰۰ کیلو رسیده است .

شهرستان چالوس با برخورداری از سه نقطه شهری و 160 هزار نقطه روستایی در مبادی وروی آزاد راه تهران - کرج و خطه غربی مازندران قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه