واردات بی رویه برنج را روی دست کشاورزان باقی گذاشت
نماینده مردم بابلسر وفریدونکنار در مجلس:

واردات بی رویه برنج را روی دست کشاورزان باقی گذاشت

باقرزاده، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با بیان این که برنج روی دست کشاورزان مانده است، واردات بیش از حد نیاز و بی رویه را دلیل آن ذکر کرد.

به گزارش مازنداصناف، علی اصغر باقرزاده با انتقاد از واردات بی رویه و بدون اعمال تعرفه مناسبت اظهار داشت: این مسئله سبب شده برنج در دست شالیکاران باقی ماند و خریداری وجود ندارد.

وی با بیان این که باغداران در حال قطع درختان خود هستند، خواستار توجه دولت شد و گفت: باید به داد کشاورزان و برنجکاران رسید.

وی با عنوان این که تیم اقتصادی دولت ضعیف عمل کرده است، نبود هماهنگی بین تیم اقتصادی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: تییم اقتصادی ضعیف است و مردم نباید تاوان سوء مدیریت مسئولان را بدهند.

باقرزاده، تورم، گرانی در حوزه ارز، کالا و خودرو را از دیگر چالش های فراروی اقتصاد کشور ذکر کرد و گفت: دولت باید برای حل مشکلات اقتصادی تدبیر ویژه ای به خرج دهد.

این مسئولان با اظهار این که کشاورزان و باغداران با چالش های زیادی دست و پنجه نرم می کنند خواستار برنامه ریزی برای حل مسائل فراروی شد.

 درحالی که کشور سالانه به حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن برنج وارداتی نیاز دارد اما طبق برخی آمارها امسال بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج وارد شده است.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه