گرانی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی خودروهای خارجی| ارزانی در بازار خودرو ایجاد می شود؟
شوک قیمتی به بازار عامل رفتار هیجانی مشتریان؛

گرانی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی خودروهای خارجی| ارزانی در بازار خودرو ایجاد می شود؟

فولکس واگن تیگوان، ب ام و ایکس۴، هیوندای آزرا گرنجور، کیا سراتو مونتاژ و میتسوبیشی ای اس ایکس پنج خودرویی هستند که طی یک هفته ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان رشد قیمت را در بازار تجربه کردند.

به گزارش مازنداصناف، سیدرضا فاطمی امین وزیرصمت به تازگی اعلام کرد که خودروهای مناطق آزاد می توانند در سرزمین اصلی شماره گذاری و استفاده شوند. براساس آنچه که وزیر صمت اعلام کرده است، جزییات این طرح به زودی در دولت بررسی و نهایی خواهد شد.

شاید این طرح بتواند بخشی از نیاز بازار را در ماه های پایانی سال تامین کند، اما مزید اطلاع وزیر صمت باید اشاره داشت که برخی از خودروهای موجود در مناطق آزاد فاقد عمرمفید هستند. اخباری که توسط وزارت صمت در خصوص افزایش عرضه جهت کنترل تقاضا در بازار اعلام می شود، شوک قیمتی به بازار و رفتارهیجانی مشتریان را ایجاد می کند. با در نظر گرفتن مولفه های اقتصادی، حتی واردات خودروهای دست دوم در کنار شماره گذاری خودروهای مناطق آزاد منجربه کاهش قیمت ها نخواهد شد. از همین رو به بررسی قیمت برخی از خودروهای خارجی در بازار کشور پرداختیم:

گرانی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی خودروهای خارجی| ارزانی در بازار خودرو ایجاد می شود؟

فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۱۸ اواسط هفته گذشته قیمت ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی داشت. اما امروز قیمت این خودرو بیشتر از ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است

گرانی ۱۰۰ میلیون تومانی تیگوان

خبر شماره گذاری خودروهای مناطق آزاد تاثیر روانی قابل توجهی در بازار خودرو ایجاد کرده است، همین مورد موتور افزایش قیمت محصولات فولکس واگن در بازار شده است. فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۱۸ اواسط هفته گذشته قیمت ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی داشت. اما امروز قیمت این خودرو بیشتر از ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. پارامترهای بازار نشان می دهد سیر قیمت فولکس واگن از شهریور ماه سال جاری تا امروز روند صعودی داشته است. باتوجه افزایش نرخ ارز، کاهش قیمت محصولات وارداتی در بازار سرمایه ای خودرو احتمالا تعلیق به محال است.

گرانی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی خودروهای خارجی| ارزانی در بازار خودرو ایجاد می شود؟

ب ام و ایکس ۴ مدل ۲۰۱۷ اواسط هفته گذشته قیمت ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی داشت، اما امروز قیمت این خودرو بیشتر از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است

ایکس ۴ گران شد

ب ام و یکی از برندهای خوشنام بازار کشور است، باتوجه افزایش قیمت خودرو این برند را می توان در دسته محصولات فوق لوکس در کشور معرفی کرد. ب ام و ایکس ۴ مدل ۲۰۱۷ اواسط هفته گذشته قیمت ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی داشت، اما امروز قیمت این خودرو بیشتر از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. گرانی ۵۰ میلیون تومانی این محصول نشان می دهد از فردا موج جدبد افزایش قیمت با شیب ملایم در بازار خودروهای وارداتی آغاز خواهد شد. خودروهای وارداتی به دلیل نوسان نرخ ارز بیشتر از گذشته تبدیل به محصولات سرمایه ای در بازار فعلی شده است.

گرانی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی خودروهای خارجی| ارزانی در بازار خودرو ایجاد می شود؟

اوایل هفته گذشته آزرا گرنجور مدل ۲۰۱۹ در بازار قیمت ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی داشت، اما اواخر هفته گذشته قیمت این خودرو بیشتر از ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شد

پرواز قیمت آزرا ادامه دارد

هیوندای یکی از برندهای خوشنام کره ای در بازار کشور است که محبوب ترین محصول این برند آزرا گرنجور است. اوایل هفته گذشته آزرا گرنجور مدل ۲۰۱۹ در بازار قیمت ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی داشت، اما اواخر هفته گذشته قیمت این خودرو بیشتر از ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شد. رشد ۱۰۰ میلیون تومانی این خودرو در کنار پارامترهای بازار نشان از تداوم گرانی دارد. هرچند که خودروهای کره ای به کشور وارد شدند، اما به دلیل افزایش نرخ ارز و تورم کاهش قیمت محصولات کره ای در بازار ایجاد نشد.

گرانی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی خودروهای خارجی| ارزانی در بازار خودرو ایجاد می شود؟

کیا سراتو مونتاژ مدل ۱۳۹۸ در تیپ آپشنال با موتور ۲ لیتری اوایل هفته گذشته در بازار قیمت یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان داشت. اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است

کیا سراتو مونتاژ چند؟

کیا را می توان شریک دیرینه گروه خودروسازی سایپا معرفی کرد، سراتو یکی از محصولات نسبتا روز این برند خودروساز بود که در کشور مونتاژ شد. کیا سراتو مونتاژ مدل ۱۳۹۸ در تیپ آپشنال با موتور ۲ لیتری اوایل هفته گذشته در بازار قیمت یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان داشت. اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است. شیب رشد ملایم قیمت سراتو نشان از تدام آن در هفته جاری باتوجه به رفتار هیجانی مشتریان در بازار دارد. علیرغم واردات کیا سراتو به کشور شاهد افزایش قیمت سراتو حتی در نسخه مونتاژی در بازار هستیم.

گرانی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی خودروهای خارجی| ارزانی در بازار خودرو ایجاد می شود؟

میتسوبیشی ای اس ایکس مدل ۲۰۱۸ اوایل هفته گذشته قیمت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی داشت، اما امروز قیمت این خودرو علیرغم تعطیلات بیشتر از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان شده است

میتسوبیشی ۲۰۰ میلیون تومان گران شد

میتسوبیشی یکی از برندهای با کیفیت صنعت خودرو ژاپن در کشور است، میتسوبیشی ای اس ایکس مدل ۲۰۱۸ اوایل هفته گذشته قیمت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی داشت، اما امروز قیمت این خودرو علیرغم تعطیلات بیشتر از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان شده است. گرانی ۲۰۰ میلیون تومانی این محصول ژاپنی طی یک هفته فقط نشان از رفتار هیجانی بازار و مشتریان در قبال خبرهای وزیر صمت برای این بازار دارد. هرچند که شرایط اقتصادی در کشور موتور افزایش قیمت خودروها به ویژه محصولات خارجی را گرم تر از گذشته کرده است.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه