فرهنگ نادرست فراری دادن سرمایه‌گذاری در مازندران برچیده می شود/باید راه را برای فعالان اقتصادی باز کنیم
استاندار مازندران:

فرهنگ نادرست فراری دادن سرمایه‌گذاری در مازندران برچیده می شود/باید راه را برای فعالان اقتصادی باز کنیم

استاندار مازندران گفت: فرهنگ نادرست برخی دستگاه های دولتی در فراری دادن سرمایه گذاری با نظارت ویژه و افزایش بازرسی ها در استان برچیده می شود.

به گزارش مازنداصناف، سید محمود حسینی‌پور روز پنجشنبه در ششمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در قائمشهر افزود: از بوسیدن دست سرمایه گذار برای حضور در استان به هیچ عنوان خجالت زده نمی شویم چراکه اولویت اصلی دولت در استان رشد اقتصادی است.

وی ادامه داد: هر سرمایه گذاری که به استان آمد باید برای آن وقت بگذاریم و اولویت تمامی مسوولان باید حمایت از فعالان اقتصادی باشد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران تصریح کرد: درگاه الکترونیکی استانی اعطای مجوز سرمایه گذاری راه اندازی شد و بدون آنکه فعال اقتصادی درگیر کاغذبازی های اداری باشد یک ماهه مجوز فعالیت آن در مازندران صادر خواهد شد.

هنری به نام جذب سرمایه گذار

حسینی پور افزود: جذب سرمایه گذار یک هنر است و باید در وهله اول کارکنان دولت در نقاط مختلف استان آموزش درست حمایت از فعالان اقتصادی را فرا بگیرند.

وی بیان کرد: از این به بعد با کارکنان دولت که نسبت به جذب سرمایه گذار بی تفاوت هستند و یا درک درستی از این موضوع نداشته باشند، قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان

استاندار مازندران تاکید کرد: مسوولان باید از تمامی ظرفیت ها و نخبگان برای جذب سرمایه گذار استفاده کنند؛ جوانان نخبه ای در استان داریم که حیف است از دیدگاه این عزیزان استفاده نشود.

حسینی پور افزود: به هیچ عنوان نمی پذیریم که فعال اقتصادی پشت در کارمندان دولت منتظر وقت برای صحبت باشد و برخی از این کارکنان دولت با کارشکنی هایی که انجام می دهند، رشد اقتصادی مازندران را متوقف کردند که این رویه برچیده خواهد شد.

وی ادامه داد: جوانان با انگیزه ای در استان وجود دارد و به عنوان مثال چند جوان در خرما کلای قائمشهر با تولید لیمو ترش و فرهنگ سازی پیرامون این موضوع اکنون در نقاط مختلف کشور و جهان با صادرات پرآوازه شدند.

رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی برای مازندران

وی تصریح کرد: دولت برای استان مازندران رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی را در نظر گرفت و در ۱۰ سال اخیر رشد اقتصادی استان صفر بود و بنادر مازندران فعال نبود که رویه های اشتباه گذشته در حال اصلاح شدن است.

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: باید از تمامی ظرفیت های اقتصادی استان با ایده پردازی در قالب طبیعت گردی، بوم گردی و صنایع تبدیلی بهره ببریم و باید صنعت گردشگری و معادن منطقه به معنای واقعی فعال شود.

ظرفیت ممتاز مازندران در تولید آبزیان

حسینی پور خاطرنشان کرد: در حوزه باغداری، آبزیان و ماهیان پرورشی استان ظرفیت قابل توجهی دارد و باید یک میلیارد دلار از بازار واردات ۶ میلیارد دلاری روسیه در شیلات را بدست بگیریم.

وی ادامه داد: باید جوانان را به سمت کارهای مهارتی بکشانیم چراکه کارهای دولتی محدود است و باید تمامی جوانان را برای توسعه استان پای کار بیاوریم.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید نهضت حضور جوانان در بازار کار را در استان ایجاد کنیم، گفت: با تولید لیمو ترش ۹۰۰ جوان در روستای خرما کلا قائمشهر مشغول بکار شدند و باید این رویه در دیگر مناطق استان هم دنبال شود.

باید راه را برای فعالان اقتصادی باز کنیم

حسینی پور تاکید کرد: باید راه را برای فعالان اقتصادی باز کنیم و تمام روستاهای ما با اصول دانش بنیانی به سمت تولید بروند.

وی ادامه داد: روسیه ۱۱ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی دارد و باید از این ظرفیت استفاده کنیم و اگر مازندران ۲ میلیارد دلار را از این بازار را به خود اختصاص دهد، این دیار متحول می شود.

وی خاطر نشان کرد: باید اراده کنیم و باید به خودمان بگوییم که چرا نتوانستیم مازندران را به استان اول کشور تبدیل کنیم و دلیل آن هم آن است که تکیه بر منابع دولتی داشتیم.

لزوم شکوفایی معادن مازندران

استاندار مازندران یادآور شد: معادن بزرگی در مازندران داریم اما به خاطر برخی کج سلیقگی ها این ظرفیت فعال نشد و در مولدسازی منابع طبیعی هم در مازندران باید بکوشد.

حسینی پور افزود: باید در جذب سرمایه گذار یک جنگ اساسی با افراد مُخل تولید داشته باشیم و بنده به عنوان‌ استاندار حامی واقعی شما تولید کنندگان هستم.

قدردانی استاندار از تولیدکنندگان

وی ادامه داد: از تمام تولیدکنندگان نهایت قدردانی را دارم چراکه در جنگ اقتصادی در خط مقدم هستند و امیدواریم با افزایش همدلی ها بتوانیم برای توسعه کشور بکوشیم.

ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذار ماموریت مهم دولت

استاندار مازندران گفت: ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه گذار جزو ماموریت های دولت است و باید دستگاه های اجرایی برای تحقق آن بکوشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه