سرو پرندگان مهاجر در رستوران‌های مازندران/  تاکنون با هیچ رستورانی برخورد نکرده‌ایم
هرگونه طبخ و توزیع گوشت پرندگان مهاجر ممنوع است؛

سرو پرندگان مهاجر در رستوران‌های مازندران/ تاکنون با هیچ رستورانی برخورد نکرده‌ایم

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: طی مکاتبه با همه رستوران‌ها اعلام شد هرگونه طبخ و توزیع گوشت پرندگان مهاجر ممنوع است.

به گزارش مازنداصناف،  مسافران پاییزی ۶ ماهه دوم سال راهی طبیعت استان مازندران می‌شوند و همین موضوع پای سوءاستفاده برخی از شکارچیان را باز می‌کند.

شکار پرندگان خبری تلخی است که دل انسان را به درد آورده و واکنش همه مردم را به دنبال داشته است ولی با این وجود هر سال خبرهایی در این زمینه می‌شنویم که حتی برخی از خبرها در نوع خود عجیب هست از جمله خبر سرو پرندگان مهاجر در رستوران‌ها.

حتی در این زمینه رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدام قوه قضائیه در تعطیلی کامل بازار پرنده فروشی فریدون‌کنار، خواستار برخورد پلیس اماکن و اداره کل محیط زیست استان مازندران با رستوران‌های سرو کننده پرندگان مهاجر در سطح استان و پلمب آنها شد. 

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران در این‌باره، اظهار کرد: طی مکاتبه با همه رستوران‌ها اعلام شد هرگونه طبخ و توزیع گوشت پرندگان مهاجر ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه نظارت و پایش‌‌ها کماکان در دستور کار ما قرار دارد، افزود: تاکنون با رستورانی برخورد نکردیم که گوشت پرنده سرو کند‌.

منبع: فارس مازندران

پایان پیام/


ارسال دیدگاه