مشکلات فعالان اقتصادی توسط بسیج تجار پیگیری می‌شود
رئیس سازمان بسیج اصناف:

مشکلات فعالان اقتصادی توسط بسیج تجار پیگیری می‌شود

در نشست اتاق ارومیه که با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور برگزار شد، با اشاره به همراهی بسیج تجار و اتاق‌های بازرگانی بر پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی از سوی بسیج تأکید شد.

به گزارش مازنداصناف، غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با تأکید بر اهمیت پیگیری و حل مشکلات اقتصادی کشور و پیگیرهای جدی و مؤثر بسیج در این زمینه، گفت: توجه به بازارهای هدف صادراتی منطقه‌ای نظیر بازار روسیه، بازار هند، افغانستان، سوریه و عراق در جهت توسعه صادرات و حضور فعالان اقتصادی در بازار کشورهای مذکور به‌ویژه بازار آفریقا و اقدامات لازم ازجمله اعزام هیات‌های تجاری حائز اهمیت است.

حسن‌پور، در نشست اتاق ارومیه با اشاره به اهمیت و ضرورت پایش مسائل و مشکلات بخش صنعت و صادرات، بر نقش بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی جهت پیگیری و حل آن از مراجع ذی‌ربط تأکید کرد.

همچنین جواد اسلامی، دبیر کل شورای عالی بسیج فعالان اقتصادی کشور، ضمن تشریح وظایف و فعالیت‌های کارگروه اقدام و عمل و پیگیرهای مطالبات مربوطه، بر ضرورت برگزاری مستمر جلسات شورای عالی بسیج تجار استان آذربایجان غربی در جهت رصد مسائل و مشکلات و تحلیل و آمار اطلاعات اقتصادی به‌منظور پیگیری مطالبات و حل مشکلات فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف تولید و صادرات تأکید کرد.

علی درویش، مسئول بسیج فعالان اقتصادی اتاق ایران نیز در این نشست با اشاره به جایگاه و نقش تأثیرگذار دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی، بر ضرورت شناسایی و دسته‌بندی موضوعات و مشکلات بخش‌های مختلف اقتصادی به‌منظور بررسی و انجام پیگیرهای موردنظر و انعکاس برخی از مشکلات حل نشده مربوطه، به دفتر بسیج اتاق ایران جهت اقدامات مقتضی به‌منظور حمایت از فعالان اقتصادی تأکید کرد.

حسین عبدی، رئیس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان غربی نیز ضمن بیان اهمیت و جایگاه بسیج فعالان اقتصادی در پیگیری و رفع چالش‌های پیش‌رو، گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده بسیج در اتاق ارومیه ارائه داد.

احمد دلیری، نایب‌رئیس اتاق ارومیه نیز در ادامه این جلسه به مسائل و مشکلات متعدد حوزه صنعت و سرمایه‌گذاری نظیر مشکلات و دشواری اخذ تسهیلات از نظام بانکی، بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه و غیر کارشناسی، مشکلات گمرکی و فرآیندهای طولانی‌مدت ترخیص و ثبت سفارش، مشکلات و رویه‌های مالیاتی اشاره کرد و خواستار و نیز پیگیری مصوبات قبلی شد.

بهنام تاج‌الدینی، عضو هیات رئیسه اتاق ارومیه با اشاره به نقش و جایگاه مهم تولید و صادرات محصولات بخش کشاورزی و باغی در کشور ازجمله سیب‌درختی و محصولات هسته‌دار به تشریح مشکلات و چالش‌های پیش ‌روی حوزه صادرات محصولات باغی به‌ویژه سیب‌درختی با توجه به تولید یک و نیم میلیون تن در سال پرداخت.

وی در این زمینه تعهدات ارزی در بخش صادرات محصولات کشاورزی و عدم امکان بازگشت ارز به علت تحریم‌های اقتصادی وعدم وجود زیرساخت‌های لازم و درنتیجه رکود فعالیت صادراتی و تعلیق کارت بازرگانی بیشتر صادرکنندگان عمده این بخش، وضعیت نامساعد حمل‌ونقل و کمبود آن و نیز عدم وجود زیرساخت‌های کافی جهت صادرات را ازجمله مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان محصولات کشاورزی دانست و خواستار حل این مشکلات در راستای جلوگیری از تبعات اقتصادی و اجتماعی آن شد.

ابراهیم حق جو، دبیر کل اتاق ارومیه نیز در ادامه این نشست به تشریح اهداف و رسالت‌های اتاق در حوزه‌های مختلف اقتصادی ازجمله کمک به بهبود فضای کسب‌وکار افزایش تولید و توسعه صادرات غیرنفتی استان پرداخت.

وی با اشاره به ۲ قانون مهم تصویب شده رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب‌وکار که در دهه ۹۰ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، گفت: در هر فصل پایش فضای کسب‌وکار استان و رصد مهم‌ترین و موانع مشکلات ازنظر فعالان اقتصادی توسط اتاق ارومیه و با همکاری مرکز پژوهش‌های اتاق ایران انجام می‌گیرد که نتایج آن توسط مرکز پایش اتاق ایران منتشر می‌شود.

قاسم کریمی، دبیر شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ارومیه نیز با بیان اهمیت و جایگاه بسیج در پیگیری و حل مشکلات اقتصادی کشور بر لزوم توجه به توسعه و تقویت زیرساخت‌های تجاری و اقتصادی استان آذربایجان غربی با توجه به موقعیت مرزی و استراتژیکی آن تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه