گرانی چند صد میلیونی خودروهای وارداتی/تابستان خودروهای خارجی ارزان می شود
از بازار خودرو چه خبر؛

گرانی چند صد میلیونی خودروهای وارداتی/تابستان خودروهای خارجی ارزان می شود

کیا سراتو، فولکس واگن تیگوان، ب ام و ۳۲۰ آی و هیوندای آزرا چهار خودرویی هستند که طی هفته جاری ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان گران تر شدند.

به گزارش مازنداصناف،  به تازگی نامه ای مشترک از وزرای صمت و دارایی منتشر شده است که نشان می دهد واردات خودرو با سود ۶ تا ۳۱ درصدی برای بازرگانان انجام خواهد شد. از سویی عرضه خودروهای وارداتی از محل بورس انجام خواهد شد که ظاهرا به دلیل اختلاف نظر شورای رقابت با سازمان بورس، فعالا منتفی است. هرچند که خودروهای وارداتی به کشور رسیده، اما همچنان افزایش قیمت در بازار برای خودروهای خارجی وجود دارد. بنابراین در ادامه به بررسی قیمت برخی از خودروها خواهیم پرداخت:

گرانی چند صد میلیونی خودروهای وارداتی| تابستان خودروهای خارجی ارزان می شود

کیا سراتو با موتور ۲ لیتری مدل ۲۰۱۸ در بازار آزاد تا روز دوشنبه هفته جاری با قیمت ۳ میلیاردتومان معامله می شد. اما روز گذشته این خودرو با جهش ۱۰۰ میلیون تومانی گران تر شد

۱۰۰ میلیون تومان گرانی در یک روز

کیا سراتو با موتور ۲ لیتری مدل ۲۰۱۸ در بازار آزاد تا روز دوشنبه هفته جاری با قیمت ۳ میلیاردتومان معامله می شد. اما روز گذشته این خودرو با جهش ۱۰۰ میلیون تومانی گران تر شد. رشد ۱۰۰ میلیون تومانی این خودرو در بازار نشان از آن دارد که در صورت عرضه محصولات وارداتی در بورس برخلاف خودروهای مونتاژی نباید انتظار کاهش قیمت در بازار برای سایر خودروهای خارجی داشت.

گرانی چند صد میلیونی خودروهای وارداتی| تابستان خودروهای خارجی ارزان می شود

تیگوان مدل ۲۰۱۸ ابتدای هفته جاری قیمت ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی داشت، اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است

گرانی ۵۰۰ میلیون تومانی در هفته جاری

با انتشار خبر واردات برند فولکس واگن به کشور، رشد قیمت برای محصولات این برند در کشور ایجاد شد. فولکس واگن تیگوان یکی از اس یو وی های پر فروش اروپایی در بازار کشور است، تیگوان مدل ۲۰۱۸ ابتدای هفته جاری قیمت ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی داشت، اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. رشد ۵۰۰ میلیون تومانی این خودرو نشان از آن دارد که بزودی در بازار کشور برندهای فولکس افزایش قیمت بیشتری خواهند داشت.

گرانی چند صد میلیونی خودروهای وارداتی| تابستان خودروهای خارجی ارزان می شود

آزرا گرنجور ۴ سیلندر مدل ۲۰۱۹ ابتدای هفته جاری در بازار قیمت ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان بود. امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است

آزرا گران تر شد

هیوندای آزرا گرنجور یکی از سدان های لوکس و پر طرفدار در بازار کشور است، این برند کره ای سهم قابل توجهی از بازار کشور را در اختیار دارد. آزرا گرنجور ۴ سیلندر مدل ۲۰۱۹ ابتدای هفته جاری در بازار قیمت ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان بود. امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است. رشد ۲۰۰ میلیون تومانی آزرا طی چهار روز در هفته جاری نشان از آن دارد که برند هیوندای حتی در صورت واردات رنگ کاهش قیمت را تا پایان سال به خود نخواهد دید.

گرانی چند صد میلیونی خودروهای وارداتی| تابستان خودروهای خارجی ارزان می شود

ب ام و ۳۲۰ آی مدل ۲۰۱۸ ابتدای هفته جاری با قیمت ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۵ میلیارد تومان رسیده است

ب ام و سری ۳ چند؟

ب ام و یکی از برندهای خوشنام و پرطرفدار آلمانی در کشور است، یکی از محصولات خوش فروش باواریایی ها در کشور سری ۳ سدان یا همان ۳۲۰ است. ب ام و ۳۲۰ آی مدل ۲۰۱۸ ابتدای هفته جاری با قیمت ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۵ میلیارد تومان رسیده است. رشد ۲۰۰ میلیون تومانی این خودرو طی چهار روز نشان از آن دارد که برند ب ام و در صورت واردات ارزان نخواهد نشد. چرا که سودجویان بازار اکنون به دنبال معامله خودروهای وارداتی برای کسب سود بیشتر هستند.

 

خودروهای وارداتی بازار را متعادل خواهد کرد؟

هدف از انتخاب چهار برند مذکور جهت بررسی قیمت توسط رسانه «بازار» واردات مجدد این محصولان به کشور است. برندهایی که پیش از عرضه رسمی و ورود به خیابان های کشور، موتور گرانی را گرم تر از گذشته کردند. باتوجه به اینکه خودرو در شرایط فعلی که نوسان نرخ ارز چالش های صنعتی و اقتصادی عدیده ای را ایجاد کرده، به عنوان یک کالای سرمایه ای شناخته می شود. بنابراین ماهیت خودرو به عنوان محصول مصرفی تغییر و دست مشتریان حقیقی برای تهیه کوتاه تر از گذشته می شود.

پارامترهای بازار در کنار روند واردات خودرو نشان از آن دارد که قیمت محصولات خارجی حتی با فرض تداوم عرضه، تا تابستان سال آینده به سمت کاهش قیمت حرکت نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه