تداوم بلبشو در بازار مرغ /دولت به داد مرغداران برسد
یک بام و دو هوا در بازار مرغ؛

تداوم بلبشو در بازار مرغ /دولت به داد مرغداران برسد

در حالیکه اتحادیه مرغداران می گوید هنوز مصوبه خرید مرغ مازاد به آنها ابلاغ نشده اداره کل امور پشتیبانی دام قیمت جدید اعلام کرده است.

به گزارش مازنداصناف، رضا غلامی مدیر کل امور پشتیبانی دام مازندران گفت: این اداره کل تا ۲۰ آذرماه امسال همه نژاد‌های مرغ آرین و غیر آرین را خریداری می‌کرده است اما از این تاریخ بر اساس دستور العمل وزیر جهاد کشاورزی اتحادیه‌های مرغ سراسر کشور وظیفه خرید مرغ غیر آرین را عهده دار شدند.

او افزود: بر اساس این دستورالعمل شرکت پشتیبانی امور دام فقط نژاد مرغ آرین را از مرغداران خریداری می‌کند.

 

قیمت فروش مرغ 59 هزار تومان

مدیر کل امور پشتیبانی دام مازندران با بیان اینکه دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خرید مرغ با قیمت جدید دیروز ابلاغ شد، ادامه داد: بر اساس این دستور العمل اتحادیه سراسری مرغ هر کیلوگرم مرغ زنده را ۴۰ هزار تومان باید از مرغداران خریداری و با قیمت ۵۹ هزار تومان بین مصرف کننده توزیع کند.

بر اساس دستورالعلی که آذر ماه امسال صادر شده بود اتحادیه تعاونی مرغداران با پشتیبانی اداره کل دامپزشکی و شرکت پشتیبانی امور دارم موظف شده بود مرغ مازاد را با هدف تنظیم بازار مصرف و حمایت از تولید کننده خریداری کند.

 

دولت به داد مرغداران رسید
برخی مرغداران اکنون برای فروش مرغ‌های مازاد خود به مشکل برخوردند و می‌گویند بر اساس استاندارد‌ها وزن مرغ هنگام توزیع باید ۲ کیلو و ۴۰۰ گرم باشد اما فروش نرفتن مرغ‌ها سبب شده است گله‌های مرغ اکنون به وزن ۳ کیلوگرم برسند و خریداری هم ندارند.

لطفی یکی از مرغداران مازندرانی می‌گوید: قیمتی که ابتدا برای خرید هر کیلوگرم مرغ زنده اعلام کرده بود ۴۵ هزار تومان بود که برای مرغداران مناسب است.

او افزود: طرح خرید مرغ مازاد با این قیمت مصوب طرح خوبی است اما اجرا نمی‌شود.

 

هنوز ابلاغیه رسمی برای خرید مرغ مازاد صادر نشده است

حسن زاده مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران نیز با بیان اینکه هنوز ابلاغیه رسمی برای خرید مرغ مازاد به انها صادر نشده است، گفت: برای این منظور باید مصوبه رسمی از شورای اقتصاد، ستاد تنظیم بازار یا شورای قیمت گذاری به اتحادیه‌ها ابلاغ شود.

او تامین نشدن اعتبار لازم برای خرید مرغ‌های مازاد را نیز یکی از دلایل اجرا نشدن این طرح دانست و افزود: اعتباری که به بانک کشاروزی ابلاغ کردند فقط خرید ۵۰۰ تن مرغ مازاد را پوشش می‌دهد در حالیکه اگر بخواهیم ۲ هزار تن مرغ مازاد مرغداران را خریداری کنیم به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه