قیمت برنج در بورس کمتر از بازار است
مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران:

قیمت برنج در بورس کمتر از بازار است

یزدان پناه، مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران با اشاره به گرانی قیمت برنج در بازار گفت: قیمت‌های بورس کمتر از سطح بازار است.

به گزارش مازنداصناف، محمد اسماعیل یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که بر فرایند عرضه برنج در بورس نظارت می شود تا محصول تخلیط شده عرضه نشود، گفت: یکی از شرایطی این که خریداران می توانند برنج را به صورت سورت و خالص دریافت کنند.

وی با عنوان این که نرخ برنح سورت در بورس ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار است، از کشاورزان خواست تا نگرانی برای فروش محصول نداشته باشند، گفت: همچنین مصرف کنندگان نیز می توانند بهترین برنج را با کیفیت عالی و قیمت مناسب در بورس خریداری کنند.

وی با اظهار این که قیمت برنج تابع عرضه و تقاضا است، گفت: قیمت ثبت شده در تابلوی بورس بازتاب برنج کشور است زیرا واسطه ها در فرایند عرضه و تقاضا حذف می شود.

یزدان پناه یادآور شد: کشاورزان می توانند محصول را در بازار رقابتی بورس به فروش برسانند و نگرانی برای عرضه محصول نداشته باشند.

مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران گفت: در حال حاضر ارقام طارم و فجر در بورس عرضه می شود و ثبت ارقام دیگر برنج در بورس کالا نیز جزو برنامه ها است.

مازندران بیش از یک میلیون تن انواع برنج تولید می کند و نرخ برنج اکنون در بازارهای استان بین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان در نوسان است.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه