قیمت پایه ۶ هزار تومانی مرکبات در غرفه‌های پایتخت
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران خبر داد:

قیمت پایه ۶ هزار تومانی مرکبات در غرفه‌های پایتخت

شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران پایه قیمت پرتقال شمال را در غرفه‌های تهران شش هزار تومان و بسیار پایین اعلام کرد و گفت: راه خروج از مشکلات، صادرات دریایی محصولات کشاورزی است.

به گزارش مازنداصناف، محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نرخ پایین مرکبات اظهار داشت: غرفه های تهران نرخ پایه شش هزار تومان را برای مرکبات شمال تعیین کرده است و این سبب افت نرخ این محصول شده است.

وی با اظهار اینکه قیمت مرکبات باید در قالب عرضه و تقاضا تعیین شود، گفت: قیمت های تصویبی منجر به بروز مشکلاتی می شود و این مسئله به ضرر باغداران و تولیدکنندگان است.

وی با تاکید بر توجه به صادرات محصولات گفت: صادرات از طریق مرز زمینی به صرفه نیست زیرا برای رساندن کالا از طریق مرز آستارا به بازار روسیه ۱۵ روز زمان می برد و در این فاصله احتمال فسادپذیری محصول وجود دارد.

شعبانی یادآور شد: در حال حاضر میزان صادرات کالا از جمله محصولات کشاورزی در استان رو به افزایش است و راهکار آن حمل ونقل دریایی است و متاسفانه کشتی های ویژه و حامل تجارت دریایی محصولات را نداریم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران ادامه داد: صادرات زمینی محصولات از طریق حمل ونقل زمینی برای هر کانتینر ۲۵۰ میلیون تومان هزینه روی دست تاجر می گذارد درحالی که این هزینه در حمل ونقل دریایی ۱۵۰ میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری بازار

پایان پیام/


ارسال دیدگاه