سازمان میادین تهران دلیل افت قیمت مرکبات مازندران است
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

سازمان میادین تهران دلیل افت قیمت مرکبات مازندران است

شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران سازمان میادین و تره بار تهران را دلیل افت قیمت مرکبات در مازندران اعلام کرد.

به گزارش مازنداصناف، محمدرضا شعبانی با اظهار این که به مرکبات و وضعیت برداشت آن باید چندوجهی نگریست، افزود: سطح زیرکشت تامسون در استان بسیار بالا است و روزگاری میزان تولید ۷۰۰ هزار تن بود و امروز میزان تولید بیش از دو میلیون تن رسیده است.

وی با اظهار این که باغداران در حال تولید به صورت فنی هستند و این رویه میزان تولید را افزایش می دهد، گفت: باید استمرار تولید را داشته باشیم و به تدریج پرتقال تامسون را از رده خارج کنیم.

شعبانی بزرگترین مشکل افت قیمت مرکبات را سازمان میادین و تره بار تهران ذکر کرد و گفت: این سازمان برای محصولات کشاورزی مازندران از جمله مرکبات قیمت تعیین می کند و این مسئله سبب می شود تا غرفه دار محصول را با قیمت پایین در استان خریداری کند.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران درباره راه اندازی غرفه فروش در تهران گفت: غرفه های واگذار شده در بدترین نقطه تهران واقع شده و استقبالی از آن نشده است.

وی اجاره بالای غرفه فروش مرکبات در تهران را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: هر غرفه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه اجاره دارد که تامین آن از سوی باغداران استان مشکل است.

وی با عنوان این که روند صادرات محصولات استان رو به افزایش است، بهره گیری از حمل و نقل دریایی را راهکار رشد صادرات استان ذکر کرد و گفت: متاسفانه سیستم ناوگان حمل و نقل در استان ضعیف است.

شعبانی یادآور شد: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد محصول روی درخت باقی مانده است و به دلیل بروز سرما باید محصول برداشت و روانه بازار شود زیرا قابلیت انبار ندارد.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه