عملکرد سه ماهه اتاق اصناف رامسر/ هدف تیم مدیریتی جدید کاهش دغدغه‌های کسبه و مردم است
رئیس اتاق اصناف رامسر تشریح کرد:

عملکرد سه ماهه اتاق اصناف رامسر/ هدف تیم مدیریتی جدید کاهش دغدغه‌های کسبه و مردم است

معارفی ضمن تشریح عملکرد سه ماهه اتاق رامسر با بیان اینکه اقدامات انجام شده با ریل گذاری هدفمند و با تاکید بر قانون گرایی حاصل شده است؛ گفت: تمام هدف تیم جدید همدلی جهت کاهش دغدغه‌های کسبه و مردم است.

به گزارش مازنداصناف، احمد معارفی رئیس اتاق اصناف شهرستان رامسر در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص تشریح عملکرد سه ماهه اتاق اصناف این شهرستان گفت: عملکرد شاخص اتاق اصناف رامسر در طول سه ماهه مدیریتی تیم جدید با ریل گذاری هدفمند و با تاکید بر قانون گرایی بر بدنه اصناف که با محوریت اخلاق مداری در تکریم ارباب رجوع پایه گذاری شده، حاصل شده است.

 

وی افزود: اتاق اصناف شهرستان رامسر با توجه به موقعیت توریستی و گردشگری که سالیانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی بوده بر خود لازم می‌داند تا با آمادگی کامل امکانات پذیرایی و سرویس دهی مناسب در حوزه های مختلف بازار را در دستور کار خود قرار دهد و همچنین در تهیه مایحتاج عمومی مردم با اداره صمت همکاری و هماهنگی متقابل دارد.

رئیس اتاق اصناف رامسر خاطرنشان کرد: اتاق اصناف شهرستان رامسر  ۲۵ اتحادیه فعال و بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ واحد صنفی را تحت پوشش خود دارد که تعامل با کلیه خانواده اصناف جهت تنظیم بازار و تکریم ارباب رجوع از اهداف اصلی اتاق اصناف است.

معارفی تاکید کرد: مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های صنفی بازار رامسر را گرانفروشی‌ها، ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب، مالیات و عوارض کسب و پیشه شهرداری، تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین الویت‌های هیات رئیسه جدید اتاق رامسر در درجه نخست وجدان کاری و کار حلال، دوما یکدلی و همدلی برای یک هدف مشترک که همانا سربلندی و کاهش دغدغه‌های کسبه است، می‌باشد.

رئییس اتاق اصناف رامسر گفت: هر فردی در هر مسئولیتی و هر پستی که هست باید هر کاری که می‌کند برای رفاه مردم باشد تا نکند کوتاهی یک نفر موجب شود تا دودش به چشم مردم برود.

معارفی  تصریح کرد: قصد و نیت هیات رئیسه جدید آن است که گام رو به جلو بردارد، سنتی و قدیمی نیندیشیم و عمل نکنیم؛ چرا که رای غالب به جوانان در بدنه اتاق‌های اصناف در انتخابات اخیر حاکی از آن است که انتظار یک حرکت نو و بروز از تیم جدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از صنوف نظیر خیاطی، تعمیرات ساعت، چراغ سازی، کفاشی و غیره رو به فراموشی است؛ گفت: هدایت متقاضیان صنفی به سمت برخی صنوف که نیاز نیز برای این صنوف وجود دارد، یک ضرورت است که در کنار ایجاد اشتغال و حفظ برخی صنوف از رکود صنوف دیگر به دلیل تراکم بسیار بالا نیز پیشگیری خواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف رامسر اظهار کرد: در شرایط موجود، انتظار و مطالبه اتاق اصناف و کسبه بازار از دستگاه‌هایی نظیر مالیات و شهرداری، همراهی و حمایت از کسبه و فعالان صنفی است و قطعا افزایش چند برابری عوارض و مالیات، تنها به رکود بیشتر بازار، دامن می‌زند.

معارفی در ادامه به شرح اقدامات انجام شده تیم مدیریتی جدید طی سه ماهه اخیر اشاره کرد و گفت:  دیدار با روسای ادارات عضو کمیسیون نظارت جهت رفع موانع کسب و کار، برگزاری دو اجلاس روسای اتحادیه های صنفی شهرستان رامسر، حضور مستمر در جلسات تنظیم بازار، کمیته آرد و نان و کمیسیون نظارت شهرستان رامسر و برگزاری همایش و هم اندیشی هیئت رئیسه اتاق های اصناف شهرستان رامسر بخشی از عملکردهای شاخص اتاق طی این مدت بوده است.

وی با اشاره به انجام بازدید میدانی از بازار و بازارچه های شهرستان رامسر، گفت: طی این مدت، از بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد صنفی بازدید میدانی انجام شد که در نهایت منجر به صدور حدود بیش از ۲۰۰ اخطار به واحدهای صنفی متخلف این شهرستان شد.

رئیس اتاق اصناف رامسر اعلام کرد: برگزاری کلاس های آموزشی اصناف با هدف ارتقای سطح کیفی بازاریان،  ایجاد گشت های مشترک بازرسی با اتحادیه ها و سایر سازمان ها و ادارات، برگزاری انتخابات کمیسیون های تحت پوشش اتاق اصناف و نیز   فرهنگ سازی عفاف و حجاب در بین صنوف مختلف با برگزاری کلاس فقه بازار از دیگر اقدامات و فعالیت‌های اتاق اصناف رامسر طی این مدت بوده است.

معارفی اذعان کرد: تمهیدات اتخاذ شده منجر به افزایش منابع درآمدی اتاق اصناف رامسر از طریق ملک تحت پوشش و ساماندهی فاقدین پروانه کسب شد که قطعا به بهبود شرایط سابق کمک خواهد کرد.

وی متذکر شد:  طی این مدت،  ۲۸ واحد صنفی فاقد پروانه کسب که از دریافت مجوز خودداری می کردند، نیز با معرفی به اماکن نیروی انتظامی، پلمب شد.

رئیس اتاق اصناف رامسر، یادآور شد:  متاسفانه بیش از 70 درصد واحدهای صنفی فعال رامسر، استیجاری هستند و روند رو به رشد بهای اجاره، این امر در اقتصاد کسبه و حتی قیمت کالا بسیار اثرگذار است.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه