مراجعه حضوری دریافت پروانه کسب برای همیشه حذف شد

مراجعه حضوری دریافت پروانه کسب برای همیشه حذف شد

درگاه ملی مجوزها در اطلاعیه ای اعلام کرد: از اول بهمن‌ماه ۲۸۴۰ کاربرگ پروانه کسب در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگذاری و فرآیند اتصال و صدور غیرحضوری آن‌ها شروع شد.

به گزارش مازنداصناف، درگاه ملی مجوزها درباره پروانه‌های کسب در اطلاعیه ای آورده است، از اول بهمن‌ماه ۲۸۴۰ کاربرگ پروانه کسب در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگذاری و فرآیند اتصال و صدور غیرحضوری آن‌ها شروع شد.

شرایط، مدارک، هزینه و زمان صدور همه پروانه‌های کسب براساس قانون و با هماهنگی وزارت صمت و اتاق اصناف کشور تعیین‌شده و با تکمیل اتصال آن‌ها به درگاه ملی مجوزها تا پایان این هفته، از این پس برای صدور پروانه کسب نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

حدود ۲۶۰۰ پروانه کسب معادل حدود ۹۰ درصد کل مجوزهای صنفی به‌صورت ثبت محور و ۴۸ ساعت پس‌از ثبت درخواست صادرخواهندشد و بقیه پروانه‌های صنفی هم که تایید محور هستند و برای صدور آن‌ها تایید اولیه نیروی انتظامی ضرورت دارد، تا ۷ روز کاری پس از درخواست الکترونیک، صادر و برای کارپوشه‌ی متقاضی ارسال خواهد شد.

برای صدور پروانه کسب، استعلام‌های کدپستی، تعیین تکلیف بدهی مالیاتی (ماده ۱۸۶)، استعلام نظام وظیفه، استعلام صلاحیت بهداشتی و استعلام ایثارگری مورد نیاز است که اخذ آن‌ها به عهده درگاه ملی مجوزها است و تا روزهای آینده به‌تدریج دریافت همه آن‌ها غیرحضوری و الکترونیک خواهد شد.

دبیرخانه هیات مقررات زدایی ضمن تشکر از همکاری وزارت صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف ایران در الکترونیک و غیرحضوری کردن فرایند صدور پروانه‌های کسب در سراسر کشور، به اطلاع می‌رساند درگاه G۴B.IR و سامانه قدیمی ایرانیان اصناف حداکثر تا هشتم بهمن‌ماه از دسترس خارج و مراجعه حضوری برای درخواست و دریافت پروانه کسب برای همیشه حذف خواهد شد.

تمدید و اصلاح پروانه‌های کسب نیز تا ماه آینده بطور غیرحضوری از درگاه ملی مجوزها قابل انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه