صنعت تب کرد و معدن لرز/ گاز را ویلاها بلعیدند!
حال صنایع خوب نیست؛

صنعت تب کرد و معدن لرز/ گاز را ویلاها بلعیدند!

سرمای هوا و کاهش چند درجه ای دما سبب شد تا چرخ های صنایع و کارخانه ها از کار بیفتد و بیکاری بر تن کارگران این بخش ها لرزه انداخت.

به گزارش مازنداصناف، تنها کاهش چند درجه ای دما کافی بود تا دست های صنعت و معدن در مازندران بالا رود و برابر بی تدبیری ها و ترک فعل مدیران گذشته و کنونی، تسلیم شوند.

خاموشی چراغ صنایع و کارخانه ها درپی برودت هوا و به بهانه افزایش مصرف گاز سبب شد تا خانوارهای زیادی طعم سخت بیکاری را بچشند و یا به مرخصی اجباری وبدون مزد روند.با آنکه فقط دو هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی خرد و کوچک در مازندران فعالیت دارد اما سهم آن در اشتغال بالا است و مسئولان و متولیان امر در سرمای زمستان و گرمای تابستان برای تامین انرژی فیتیله گاز و برق صنایع را پایین می کشند و از مدار خارج می کنند.

این وضعیت درحالی است که خانه های خالی و لوکس و ویلایی فراوانی در مازندران وجود دارد که در تابستان و زمستان، مقادیر قابل توجهی از انرژی را می بلعند.

 

حال صنایع خوب نیست

یک فعال صنعتی در مازندران با اشاره به قطع گاز صنایع در استان گفت: حال صنایع خوب نیست زیرا برنامه جایگزینی سوخت اجرایی نشده است.

محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به قطع گاز و تعطیلی صنایع استان اظهار داشت: حال صنایع استان خوب نیست و بخشی از کارگران بیکار و خانه نشین شدند.

وی با انتقاد از کم کاری و بی توجهی مسئولان افزود: این کم کاری ها سبب ایجاد و بروز وضعیت کنونی شده است و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی با عنوان این که وضعیت صنایع شکننده و لغزنده است، گفت: راه اندازی خط تولید در شرایط کنونی مستلزم هزینه های کلان و زیاد است و در چنین شرایطی شاهد تعطیلی صنایع به دلیل قطع گاز آن هستیم.

صنعت تب کرد و معدن لرز؛ گاز را ویلاها بلعیدند!

مرتضوی با اظهار این که دولت تدابیری برای ارائه سوخت جایگزین به صنایع اندیشیده بود ولی عملیاتی نشد، گفت: متاسفانه اطلاع رسانی دقیق تری در این زمینه صورت نگرفت و اکنون شاهد بروز مشکلاتی برای حوزه صنایع هستیم.

وی ادامه داد: صنعت در تابستان و زمستان درگیر مشکلات فراوانی است و قطع گاز و برق صنایع پیش دستی ترین راهکار برای جبران انرژی سایر بخش ها تلقی می شود.

گاز صنایع و شهرک های صنعتی مازندران طی روزهای گذشته به دلیل مصرف بالای گاز در استان قطع شده است اما درحالی طی روزهای گذشته گاز صنایع و جایگاه های سی ان جی در مازندران قطع شد همچنان چراغ بسیاری از خانه های ویلایی پرمصرف در مازندران روشن است و تاکنون باباگازی ها موفق شدند گاز ۱۰ هزار ویلای پرمصرف خالی را قطع کنند.

گاز صنایع و شهرک های صنعتی مازندران طی روزهای گذشته به دلیل مصرف بالای گاز در استان قطع شده است اما درحالی طی روزهای گذشته گاز صنایع و جایگاه های سی ان جی در مازندران قطع شد همچنان چراغ بسیاری از خانه های ویلایی پرمصرف در مازندران روشن است

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اظهار این که با قطع گاز از سوی ترکمنستان چاره ای نداشتیم تا گاز صنایع و واحدهای غیرحساس و ویلاهای پرمصرف و خالی را قطع کنیم، افزود: مصرف گاز استان به مرز هشدار و حدود ۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

قاسم مایلی رستمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کاهش ورودی گاز به استان اظهار داشت: برای جلوگیری از قطع گاز بخش خانگی مجبور شدیم گاز صنایع و جایگاه های سوخت و نیروگاه ها را در استان محدود کنیم.

وی درباره اثرات تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه ها و کارخانه های تولیدی غیرحساس گفت: با تعطیلی مدارس و ادارات بخشی از مصارف آن به سمت مصارف خانگی سوق داده شد تا نگرانی ها را در زمنیه افت فشار کاهش دهیم.

 

مقام دوم مصرف گاز را دارا هستیم

وی با عنوان این که همچنان در استان در زمینه سوخت دارای مشکل هستیم، گفت: از مجموع مشترکان یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی هستند و متاسفانه مقام دوم مصرف را در کشور دارا هستیم و باید نسبت به رعایت الگوی مصرف تلاش کنیم.

قاسم مایلی رستمی با اظهار این که وضعیت فشار گاز در استان در مرز هشدار قرار گرفته است، میزان مصرف را تا مرز ۴۰ میلیون مترمکعب ذکر کرد و خواستار همکاری بیشتر مشترکان برای تامین انرژی پایدار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران قیمت تمام شده هر مترمکعب گاز را پنج تا شش هزار تومان ذکر کرد و گفت: این درحالی که بخش ناچیزی از هزینه ها توسط مردم دریاقت می شود.

وی از قطع گاز۱۸۰ واحد صنعتی پرمصرف در استان خبر داد و گفت: همچنین از مجموع ۱۸۶ جایگاه سی ان جی ۱۲۴ جایگاه سی ان جی قطع شده و از مدار خارج است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران ویلاهای خالی از سکنه را از دیگر مسائل فراروی ذکر کرد و گفت: تاکنون گاز ۱۰ هزار ویلای خالی از سکنه نیز قطع شده است و بخش زیادی از انرژی توسط این ویلاها مصرف می شود.

صنعت تب کرد و معدن لرز؛ گاز را ویلاها بلعیدند!

وی با بیان این که کسانی که خانه های دوم دارند دارای وضع مالی خوبی هستند، افزود: با آن که از بخشی از مشترکان تعهد گرفته بودیم اما باز شاهد هستیم که گاز ویلاهای خالی را روشن گذاشته اند.

وی شمار مشترکان استان را یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک ذکر کرد.

 

صف سوخت درپی قطع گاز سی ان جی ها

قطع گاز سی ان جی ها نیز پس از چندماه از گذشت تابستان دوباره صف را به ایستگاه های پمپ بنزین کشاند و متولیان امر تاخیر در ارسال نفتکش ها را دلیل این صف ها مطرح می کنند. سبحان رجب پور مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که به دلیل افت فشار گاز جایگاه های سی ان جی از مدار خارج شدند، افزود: این مسئله سبب شده تا میزان تامین و عرضه بنزین افزایش یابد.

وی با بیان این که میزان بنزین عرضه شده طی روزهای گذشته ۳۰ درصد بیشتر شده است، افزود: موجودی کافی بنزین وجود دارد و جای نگرانی نیست.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی مازندران - ساری با اظهار این که بنزین به تدریج و مستمر در جایگاه ها عرضه می شود، گفت: روند سوخت رسانی در جایگاه ها روبه طبیعی شدن است و تلاش می کنیم زودتر وضعیت سوخت رسانی به روال عادی برگردد.

رجب پور تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر تامین و توزیع بنزین نداریم و خودروها به صورت عادی در حال سوخت گیری هستند.

به گزارش بازار، درحالی مسئولان از عادی بودن روند سوخت رسانی در منطقه خبر می دهند که شاهد تشکیل صف هایی در پمپ بنزین های استان درپی برودت هوا و تعطیلی جایگاه های سی ان جی هسیتم.

حال و روز صنعت و معدن مازندران در زمستان سرد و سوزان بدتر از هر زمان دیگر است و چرخ بسیاری از واحدهای تولیدی از کار افتاده و کرگرانشان از ترس بیکاری می لرزند.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/

 
 

ارسال دیدگاه